معرفی بهترین مراکز خرید باتومی

بهترین مراکز خرید تفلیس

معرفی بهترین مراکز خرید باتومی


چنانچه قصد سفر به باتومی (دومین شهر پرجمعیت و پر اهمیت گرجستان بعد از تفلیس) را داشته باشید خواندن مطلب زیر را به شما توصیه می‌کنیم. هر چند در طول سفر توریستی ممکن است تمام تمرکز مسافران گرامی روی بازدید از بهترین جاذبه های باتومی و یا رفتن به بهترین رستوران های این شهر معطوف باشد اما با توجه به درصدی از تشابه فرهنگی میان ما ایرانیان و فرهنگ مردم گرجستان شاید خرید سوغاتی و یا یادگاری از مراکز خرید باتومی و یا بازارچه‌ها و بازارهای سنتی این شهر ایده جالبی باشد.
ما در دفتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری یگانه گشت به منظور آشنایی هر چه بیش‌تر مسافرین و کاربران گرامی یگانه گشت فهرستی از بهترین مراکز خرید باتومی (هرچند که بسیار معدود می‌باشند) را گردآوری کرده‌ایم. امید است مورد نظر شما گرامیان واقع شود. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را که برای احترام به وقت مخاطبین در کمال اختصار و به دور از حاشیه نویسی نگاشته شده است تا انتها مطالعه بفرمائید.

[lwptoc title=”فهرست مطالب”]

 بهترین مراکز خرید باتومی


در زیر بهترین مراکز خرید باتومی از جمله باتومی مال، مرکز خرید مترو سیتی، مرکز خرید بازار سیاه و بازار ماهی و غذاهای دریایی باتومی را به شما معرفی کرده‌ و محصولاتی که در هر کدام از این مراکز خرید و بازارچه‌ها عرضه می‌شوند را نام برده‌ایم.
1

باتومی مال

Batumi Mall


در مقایسه با مرکز خرید مترو سیتی، مرکز خرید باتومی در قسمت پر جنب و جوش شهر جدید واقع شده است و از این رو می‌توان آن را جزو بهترین مراکز خرید باتومی به شمار آورد. داخل محوطه خود مرکز خرید باتومی مال نیز از مرکز خرید مترو سیتی شلوغ‌تر است، شاید یکی از دلایل این محبوبیت و ازدحام جمعیت وجود شعبه‌ای از سوپرمارکت گود ویل (Goodwill) در طبقه همکف باتومی مال باشد.
در طبقات دیگر فروشگاه‌هایی وجود دارد که لباس، کیف، عینک، کفش و … می‌فروشند.
باتومی مال از بهترین مراکز خرید باتومی
در طبقه بالایی این مرکز خرید نیز یک سالن سینما، زمین‌های بازی برای کودکان، مرکز تناسب اندام ویژه آقایان و … و همچنین شعبه‌ای از باغ وحش زوتوپیا (zootopia) قرار دارد. در این باغ وحش کوچک حیواناتی برای سرگرمی کودکان نگهداری می‌شوند.
با اینکه باتومی مال یکی از بهترین مراکز خرید باتومی است ولی متاسفانه فود کورت ندارد که شاید بتوان آن‌ را یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین نقاط ضعف این مجموعه نامید. پس در نظر داشته باشید برای صرف نهار نمی‌توانید روی این مرکز خرید حساب باز کنید؛ تنها در بعضی از طبقات کافه‌های کوچک و با منویی غذایی و نوشیدنی محدود دارد. نمونه‌ای از این کافه‌ها را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.
باتومی مال 1
باتومی مال 2

آدرس وبسایت و نشانی باتومی مال


  • نشانی: گرجستان، تفلیس، خیابان زوراب گورگیلادزه
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 10 شب
  • شماره تماس: 76 52 22  577 995 +
  • آدرس فیسبوک: www.facebook.com/BatumiMall.ge
2

مرکز خرید مترو سیتی

Metro City Mall


مرکز خرید مترو سیتی
مرکز خرید مترو سیتی در بخش جدید جنوب غربی شهر باتومی در جاده‌ای به نام لخ و ماریا کاچینسکی که اسم آن برگرفته از نام رئیس جمهور پیشین لهستان و همسرش که در یک سانحه هوایی در سال 2010 جان باختند، قرار دارد. در حوالی آن نیز پارک ساحلی قرار دارد که به راحتی با ماشین، اتوبوس یا حتی دوچرخه قابل دسترسی است.
مترو سیتی بزرگترین و از بهترین مراکز خرید باتومی است، در مترو سیتی برندهای بین‌المللی زیادی نخواهید هر چند که برخی از برندها نظیر نیویورکر (NewYorker) و ایوز روچر (Yves Rocher) در این مرکز خرید دیده می‌شود.
اکثر اجناس در مترو سیتی از برندهای گرجی هستند که با قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه به فروش می‌رسند.در طبقه اول آن نیز فودکورت بسیار کوچک با منوی غذایی محدودی وجود دارد.
همچنین علاوه بر لباس و کیف و کفش، انواع لوام خانگی و مبلمان در این مرکز خرید به چشم می‌خورد.
مرکز خرید مترو سیتی در باتومی 1
مرکز خرید مترو سیتی در باتومی 2

آدرس وبسایت و نشانی مرکز خرید مترو سیتی


  • نشانی: گرجستان، باتومی، خیابان لخ و ماریا کاچینسکی
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب
  • شماره تماس: 74 74 27 593 995+
  • وبسایت: metrocity.ge
3

مرکز خرید بازار سیاه

Black Sea Mall


مرکز خرید بازار سیاه با اینکه نسبتا کوچک است اما یکی از بهترین مراکز خرید باتومی به شمار می‌رود. این مرکز خرید که در نزدیکی دروازه سیاه واقع شده است یکی از شعبات سوپر مارکت مشهور کارفور را در خود جای داده است.
همچنین در این مرکز خرید فروشگاه‌هایی عرضه مبلمان، کالاهای الکترونیکی، لباس‌ و کیف‌های فانتزی، کتاب و اسباب بازی و ابزارهای رایانه‌ای و شعبه‌ای از فروشگاه‌های وندی وجود دارد. 
این مرکز خرید طبقات زیادی ندارد اما قیمت‌های آن خصوصا در سوپرمارکت کارفور متوسط​​ است، اما طیف وسیعی از اقلام مورد علاقه غربی‌ها نظیر پنیر فرانسوی و هلندی و … در این مرکز خرید وجود دارد.
مرکز خرید دریای سیاه از بهترین مراکز خرید باتومی

آدرس وبسایت و نشانی مرکز خرید بازار سیاه


  • نشانی: گرجستان، باتومی،  باتومی، گرجستان، خیابان تبل ابوسریدزه 
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب
  • آدرس وبسایت: ندارد
4

بازار ماهی و غذاهای دریایی باتومی

Sea Food Market


بازار ماهی و غذاهای دریایی در باتومی 3
بازار ماهی و غذاهای دریایی در باتومی 4
اگر به خوردن ماهی و غذاهای دریایی علاقه دارید، بازار ماهی و غذاهای دریایی باتومی که یکی از به نوعی بهترین مراکز خرید باتومی و بازارچه های این شهر برای تهیه اقلام خوراکی محسوب می‌شود انتخاب مناسبی است.
در این بازار علاوه بر خرید ماهی، خرچنگ، میگو و صدف و سایر آبزیان دریایی می‌توانید در رستوران‌ها و غرفه‌های غذایی که غذای دریایی سرو می‌کنند نیز غذا بخورید. این بازار علاوه بر اینکه یکی از بهترین بازارچه‌های خرید غذاهای دریایی است به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری باتومی نیز در نظر گرفته می‌شود چرا که گشت و گذار در غرفه‌های فروش ماهی و آبزیان دریایی خوراکی و همچنین غذا خوردن در رستوران های حوالی آن یکی از بهترین تفریحاتی است که در طول مدت اقامت خود در باتومی می‌توانید تجربه کنید.
حتی می‌توانید خودتان ماهی را خریداری کرده و به یکی از سرآشپزهای غرفه‌های محلی آنجا تحویل دهید تا ماهی یا میگوی خودتان را برایتان سرخ کند.
بازار ماهی و غذاهای دریایی باتومی 1
بازار ماهی و غذاهای دریایی باتومی 2
یک وعده غذا در غرفه‌های غذایی این رستوران در حدود 60 لاری هزینه دارد، سرخ کردن ماهی و یا طبخ خرچنگ و صدف دریایی زمان کمی می‌برد که اما ارزشش را دارد چرا که غذا با ماهی و میگو و … تازه طبخ می‌شود و هم این تجربه بسیار هیجان انگیز است.
همچنین می‌توانید در کنار غذای خود نان، سس و سالاد و نوشیدنی سفارش دهید.
تردد به بازار غذاهای دریایی باتومی بسیار ساده است به‌طوری‌که قادر خواهید با وسایل نقلیه عمومی نظیر قطارهای شهری (مترو) و اتوبوس به راحتی خود را به این بازارچه برسانید
اگر بخواهیم به طور دقیق‌تر بگوییم می‌توانید از مرکز شهر سوار اتوبوس شماره 10 شده و به سمت ماخیناجاوری (جایی که ایستگاه قطار باتومی قرار دارد) رفته و در ایستگاه اتوبوس بعدی از پیاده شوید؛ در این حالت بازار ماهی و غذاهای دریایی باتومی در سمت راست شما خواهد بود.

رستوران‌ها ماهی خودتان را برایتان سرخ می‌کنند


شما می‎‌توانید ماهی یا سایر غذاهای دریایی را از این بازار تهیه کرده و سپس به آشپزهایی غرفه‌های غذایی و یا رستوران‌های کوچکی که در حوالی بازار قرار دارند بدهید، در این صورت آن‌ها ماهی را برای شما طعم‌دار کرده و سپس سرخ می‌کنند و می‌توانید از فضا و میز و صندلی این رستوران‌ها استفاده کنید و غذای خود را میل کنید.
غذاهای دریایی در بازارا ماهی و غذاهای دریایی باتومی 1
غذاهای دریایی در بازارا ماهی و غذاهای دریایی باتومی 2
غذاهای دریایی در بازارا ماهی و غذاهای دریایی باتومی 3
غذاهای دریایی در بازارا ماهی و غذاهای دریایی باتومی 4

نشانی، لوکیشن و آدرس بازار غذاهای دریایی باتومی


  • نشانی: گرجستان، باتومی
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت 10 صبح تا  10 شب
  • شماره تماس: ندارد
  • وبسایت: ندارد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383