سفر به باتومی 1

سفر به باتومی


باتومی در منطقه خودمختار آجارا، در غرب گرجستان واقع شده است. باتومی یک شهر ساحلی فوق العاده زیبا با سواحل درخشان و محیطی توریست‌پذیر است. قلمرو باتومی حتی در عصر برنز نیز پر جمعیت بود به طوری‌که در دوران باستان همیشه مملو از سکنه و جمعیت بوده و مردم آن با کشورهای همسایه و دور ارتباطات تجاری داشتند.

[lwptoc title=”فهرست مطالب”]

جغرافیا و آب‌ و هوا در سفر به باتومی


در سفر به باتومی مانند سفر به هر شهر توریست‌پذیر دیگری نیاز است تا در مورد آب و هوا و همچنین جاذبه های گردشگری و تفریحی آن اطلاعات کسب کنید.
باتومی یک بندر بزرگ بین المللی در سواحل جنوب شرقی دریای سیاه است. دریاچه‌ای طبیعی در باتومی وجود دارد که بخشی از پارک باتومی محسوب می‌شود. پوشش گیاهی نیمه گرمسیری به طور گسترده در شهر و اطراف آن گسترش یافته است.  مزارع چای و مرکبات که در این شهر رایج هستند موید آب و هوایی مرطوب هستند.
آب و هوای باتومی نیمه گرمسیری و مرطوب با تابستان‌های گرم و زمستان‌های بدون برف است. میانگین دمای سالانه در ژانویه 7.1 درجه سانتیگراد و در آگوست به 23.2 درجه سانتیگراد می‌رسد.

بهترین بازه برای رفتن به باتومی چه زمانی است؟

  • بهترین ماه‌ها برای آب و هوای مناسب و دلپذیر در باتومی در ماه‌های می، ژوئن، جولای، آگوست، سپتامبر و اکتبر است.
  • به طور متوسط ​​گرم‌ترین ماه‌ها در باتومی ژوئن، جولای، آگوست و سپتامبر است.
  • ژانویه سردترین ماه سال است.
  • پرباران‌ترین ماه‌ها ژانویه، مارس، سپتامبر، اکتبر، نوامبر و دسامبر هستند.
  • بهترین ماه‌ها برای شنا در باتومی، جولای و آگوست است.

جاذبه های باتومی


در سفر به باتومی متوجه تاریخ غنی، معماری مدرن و پویا، سواحل آفتابی و آب‌های تمیز و نیلگون، مناظر طبیعی، باغ گیاه شناسی باتومی، غذاهای لذیذ با پخت منحصربه‌فردی که روی آجر دارند به همراه اماکن گردشگری و سرگرم کننده، مقاصد فرهنگی و تفریحی این شهر زیبا در منطقه قفقاز خواهید شد.
پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین جاذبه های باتومی روی لینک زیر کلیک کنید.
جاذبه های باتومی 03
جاذبه های باتومی 04
جاذبه های باتومی 05

سوالات متداول و پرتکرار درباره سفر به باتومی


آیا باتومی برای سفر بهتر از تفلیس است؟
جواب این سوال بستگی به علایق شما دارد؛ اما به‌طورکلی اگر تمایل به تفریح در ساحل، دریا و جاذبه‌های طبیعی هستید باتومی نسبت به تفلیس انتخاب بهتری خواهد بود. و اگر به فرهنگ، موزه و معماری و … علاقه دارید و تفلیس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
علت محبوبیت باتومی در چیست؟
باتومی و جاذبه‌های گردشگری آن قطعا به ساحل، استراحتگاه‌های ساحلی، دریا، وزش‌های آبی و تفریحات دریایی خلاصه نمی‌شود و امکان گردشگری و یا به اصطلاح عامیانه‌تر جاهای دیدنی باتومی فراتر از موارد ذکر شده است که از جمله آن می‌توان به جاذبه‌های فرهنگی باتومی، جاذبه‌های طبیعی مانند باغ گیاه شناسی باتومی، غذاهای بسیار منحصربه‌فرد منطقه قفقاز و … اشاره کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383