معرفی بهترین جاذبه های دبی

بهترین جاذبه های دبی

معرفی بهترین جاذبه های دبی


آیا قصد سفر به دبی را دارید؟ آیا می‌دانید که زیبایی‌های دبی تنها به مراکز خرید دبی محدود نشده و تفریحات و جاهای دیدنی بسیاری در این شهر وجود دارد که مورد استقبال گردشگران از سراسر دنیا واقع شده؟ اگر پیدا کردن بهترین جاذبه های دبی به یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های شما مبدل شده پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بهترین جاذبه های دبی


1

مسجد جامع دبی

نماد معنوی دبی

مسجد جامع دبی که مردم عرب زبان دبی به آن مسجد دبی الکبیر نیز می‌گویند بلندترین مناره را میان تمامی مساجد دبی دارد. این مسجد در سال 1900 میلادی ساخته شد در سال 1960 میلادی تخریب و در سال 1998 مجددا تحت بازسازی قرار گرفت تا در نهایت مسجد فعلی ایجاد شود. این مسجد در مرتفع‌ترین قسمت خود 70 متر ارتفاع دارد.
مسجد جامع دبی
مسجد جامع دبی 45 گنبد کوچک و 9 گنبد بزرگتر دارد. هر گنبد دارای پنل‌های شیشه‌ای و رنگی زیبایی است که در نور خورشید می‌درخشند.
ورود غیر مسلمانان به مسجد مجاز نیست مگر در صحن مسجد! گفتنی است که مسجد جامع دبی گنجایشی بالغ بر 1200 نمازگزار را دارد و به نوعی قطب مذهبی و فرهنگی در دبی است که به همین دلیل آن را جزو بهترین جاذبه های دبی لیست کرده‌ایم.
مسجد جامع دبی

 نشانی، لوکیشن و آدرس مسجد جامع دبی


  • نشانی: امارات، دبی، خیابان علی بن ابی طالب
  • ساعات کاری: شنبه تا پنج شنبه از ساعت 9 صبح تا 10 شب، جمعه از ساعت 16:30 تا 10 شب
  • شماره تماس: 600 800 (0) 971+

     

2

برج خلیفه

بلندترین برج دنیا با ارتفاع 828 متر

برج خلیفه دبی
برج خلیفه دبی در واقع یک برج چند کاربره با کاربری‌های متفاوت است. این برج بیش از 30 هزار واحد دارد که هر یک از این واحدها در بخش‌هایی نظیر هتل‌ها، واحدهای مسکونی، رستوران‌ها و غیره واقع شده است.
هدف اصلی از ساخت این برج حذف وابستگی اقتصادی صد در صدی به صادرات نفت و گاز و ایجاد و توسعه اقتصاد مبتنی بر صنعت تورسیم و گردشگری بوده است.
هر چند که برج خلیفه یکی از بهترین جاذبه های دبی به شمار می‌رود اما باید بدانید ورود به آن رایگان نیست. برای بازدید از طبقات 124، 125 و 148 باید بلیت تهیه کنید. بلیت‌های «بالاترین نقطه یا At The Top» که به طبقات 124 و 125 اختصاص دارد از 149 درهم و بلیت‌های «بالاترین نقطه آسمان At The Top Sky» که برای بازدید از طبقه 148 است از 378 درهم شروع می‌شود. توجه داشته باشید قیمت‌ها بر اساس ساعات پربازدید و کم بازدید تغییر پیدا می‌کند و همیشه ثابت نیست.
چشم اندازی از طبقه 124 برج خلیفه
چشم اندازی از طبقات 124 و 125 برج خلیفه دبی

 نشانی و آدرس وبسایت برج خلیفه دبی


  • نشانی: امارات، دبی، بلوار شیخ محمد بن راشد
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت 8:30 تا 23
  • آدرس وبسایت: www.burjkhalifa.ae/en/index.aspx
3

سافاری در صحرا

یک ماجراجویی منحصر به فرد

سافاری که فارسی آن عبارت «وحش گشت» است به نوعی از فعالیت‌های طبیعت‌گردی، بیابان گردی و دشت گردی و … گفته می‌شود که در آن از خودروهای دو دیفرانسیل و حتی حیوانات اهلی مانند اسب و شتر هم استفاده می‌شود. در کشورهایی با آب‌و‌هوای گرم و خشک مانند کشورهای آفریقایی و خاورمیانه‌ای مانند امارات، سافاری به جذب گردشگر و صنعت توریسم کمک ویژه‌ای کرده است و از بهترین جاذبه های دبی به شمار می‌رود.
جالب است بدانید سافاری در دبی تنها محدود به رانندگی روی تپه‌های شنی، شترسواری، غلت زدن روی شن‌های نرم نیست و تورهای متنوع و گسترده‌ای با امکان گذراندن یک شب در کمپ‌های صحرایی وجود دارد. این کمپ‌ها امکانات و ویژگی‌های بی نظیری مانند باربیکیو کردن مواد غذایی پیش چشمان شما، موسیقی و نمایش به پرواز درآمدن شاهین‌ها، پخت نان عربی و حتی گذاشتن حنا با نقوش زیبا روی دست‌ها و … دارند.
سافاری با شتر در دبی
سافاری در دبی 1
خدمات نقش حنا و به پرواز در آوردن شاهین در سافاری دبی
اسکی روی شن
شام در کمپ صحرایی در سافاری دبی
4

دبی مال

1200 فروشگاه و تفریحات بی‌شمار

دبی مال
دبی مال بزرگترین مرکز خرید دنیا (البته بعد از مرکز خرید ایران مال) و مجموعه‌ منحصربه‌فردی برای خرید، سرگرمی و اوقات فراغت است که در کنار بلندترین ساختمان جهان، یعنی برج خلیفه واقع شده است. در واقع دبی مال  قسمتی از پروژه‌ی ۲۰ میلیارد دلاری احداث برج خلیفه است و در کنار این برج واقع شده و امکانات متنوعی را به بازدیدکنندگان و گردشگران ارائه می‌دهد.
 که از جمله آن می‌توان به آکواریوم و باغ وحش زیرآب آن، وجود اسکلت بزرگترین دایناسور دنیا و خیابان مد یا فشن اَوِنیو (Fashion Avenue) که مجموعه‌ای از فروشگاه‌های بهترین محصولات برند جهانی است اشاره کرد. وجود امکانات منحصربه‌فرد و واقع شدن در کنار برج خلیفه این مرکز خرید را نه تنها به یکی از بهترین مراکز خرید دبی، بلکه به یکی از بهترین جاذبه های دبی نیز تبدیل کرده است. در صورت تمایل به خواندن بیشتر درباره دبی مال از مطلبی که با همین عنوان در سایت وجود دارد دیدن کنید.
دبی مال

نشانی و آدرس وبسایت دبی مال


  • نشانی: امارات، دبی، خیابان مرکز مالی، در امتداد جاده شیخ زاید، جنب برج خلیفه
  • ساعات کاری: یکشنبه تا چهارشنبه از 10 صبح تا نیمه شب، پنجشنبه تا شنبه از 10 صبح تا 1 بامداد
  • آدرس وبسایت: Thedubaimall.com
5

دبی مارینا

کلمه مارینا ریشه‌ای اسپانیایی داشته و به بندر تفریحی کوچک یا محوطه‌ای بندری اطلاق می‌شود که در آن قایق‌ها پهلو گرفته و لنگر می‌اندازند و حتی در قبال پرداخت هزینه می‌توانند از امکانات آب و برق استفاده کنند.
دبی مارینا یک مارینا یا آبراه یا اسکله‌ای ساخته دست بشر است. جالب است بدانید تمام آب موجود در این اسکله از آب‌های خلیج فارس گرفته شده است.
دبی مارینا

این اسکله بزرگترین اسکله ساخت بشر در دنیا و از بهترین جاذبه های دبی است که در دو مرحله ساخته شده است. مراحل ساخت اسکله دبی مارینا به شرح زیر است:

  • در فاز اول یا مرحله اول مبلغ هنگفتی در حدود 1.2 میلیارد درهم هزینه شد که نتیجه آن ساخت مجموعه برج‌های مارینا بود. روی این 6 برج مارینا نام‌های ویژه‌ای گذاشته شده، روی 3 برج آن نام سه سنگ قیمتی به نام‌های الماس، فیروز و مرجان و 3 برج دیگر نام رایحه و عطرهای طبیعی چون مسک، انبار و آل یاس گرفته‌اند.
  • در مرحله دوم برج‌هایی به نام‌های برج کایان (Cayan Tower)، ارتفاعات اقیانوس (Ocean Heights)، مارینا پیناکل (Marina Pinnacle) ، برج سولافا (Sulafa Tower) و برج سیل (Ciel Tower) ساخته شد که همگی این برج‌ها تا 366 متر ارتفاع دارند و تنها تعداد کمی از آنها بلندتر از 350 متر هستند.
دبی مارینا 1

نشانی و لوکیشن و وبسایت دبی مارینا


6

چرخ و فلک عین دبی


نمایی از چرخ و فلک عین دبی 2
چرخ و فلک عین دبی یا چشم دبی مرتفع‌ترین چرخ و فلک دنیا با ارتفاع 250 متر و یکی از بهترین جاذبه های دبی به شمار می‌رود که در جزیره بلوواترز دبی واقع شده است. بر اساس امکانات و خدمات متنوع که این مجموعه ارائه می‌دهد قیمت بلیت عین دبی بسیار متنوع بوده و شامل بلیت‌های (بلیت استاندارد، بلیت VIP و بلیت ترکیبی و …) می‌شود اما به صورت کلی پایین ترین هزینه بلیت عین دبی از 35 دلار (130 درهم) آغاز می‌شود.
چرخ و فلک عین دبی

نشانی و لوکیشن و وبسایت چرخ و فلک عین دبی


7

پارک آبی آتلانتیس دبی


پارک آبی آتلانتیس آکواونچر دبی با 22.5 هکتار وسعت و دارا بودن بیش از 50 سرسره آبی و امکانات و ارائه ورزش‌های آبی بزرگترین پارک آبی دنیا و از بهترین جاذبه های دبی به شمار می‌رود. این پارک که قسمت‌های مجهز و مدرنی نظیر برج پوسایدن، برج نپتون و برج تریدنت دارد مناسب طیف وسیعی از افراد از سنین کودکان تا بزرگسالان و حتی میانسالان است.
سرسره آکوآ کُندا در پارک آبی آتلانتیس دبی 1
علاوه بر تفریحات آبی، در محوطه این مجموعه بیش از 1000 آفتاب‌گیر و کابانای اختصاصی (آلاچیق) برای استراحت و تعداد بیشماری غرفه و فروشگاه غذا وجود دارد. چنانچه مایل هستید درباره این جاذبه منحصربه‌فرد دبی بیشتر بدانید توصیه می‌کنیم به مطلب پارک آبی آتلانتیس دبی که لینک آن در زیر قرار داده شده است مراجعه فرمائید.

نشانی، لوکیشن و آدرس وبسایت پارک آبی آتلانتیس دبی


  • نشانی: امارات متحده عربی، دبی، نخل جمیرا، هتل آتلانتیس، پارک آبی آتلانتیس دبی
  • شماره تماس: 0000 426 4 971+
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت 9:15 صبح تا 5:30 بعد از ظهر ( تا غروب آفتاب)
  • آدرس وبسایت: www.atlantis.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383