میلان گردی

_

درباره میلان

میلان شهری است شگفت‌انگیز، شهری است که خود میتواند نقش اروپا را بازی کند، شهری است که جاذبه‌های منحصر به فردی را درون خود دارد، به عنوان مثال تنها یک کلیسای دومو و گالری ویتوریو امانوئل به راحتی میتواند یک روز گردش شما را پر کند.
میلان در استان لمباردی ایتالیا و در شمال این کشور قرار گرفته. جمعیت این شهر در بخش مرکزی، طبق آخرین سرشماری که صورت گرفته، حدود 1.4 میلیون نفر تخمین زده شده است که از این تعداد، 55% درصد را بانوان و 45% را آقایان تشکیل میدهند.
اما جمعیت در قسمت متروپولیتن شهر که شامل بخش مرکزی نیز می‌شود، متفاوت است. در این قسمت جمعیت میلان حدود 4.4 میلیون نفر می‌باشد.
وسعت قسمت مرکزی میلان نیز 181 کیلومتر مربع و قسمت متروپولیتن آن نیز 1600 کیلومتر مربع می‌باشد.
میلان در اقتصاد نیز ید طولایی دارد به طوریکه طبق آمار منتشر شده در سال 2020، میلان بعد از پاریس فرانسه، مادرید اسپانیا و برلین آلمان، رتبه چهارم را در تولید ناخالص داخلی (GDP) در اتحادیه اروپا دارد. GDP میلان در سال 2020، 205 میلیارد یورو تخمین زده شده است.
با این آمار البته میلان را باید ثروتمندترین شهر ایتالیا بدانیم، همانطور هم که میدانید رم در جایگاه دوم بعد از میلان قرار دارد.
میلان ایتالیا، یکی از پایتخت‌های مد جهان نیز می‌باشد و دفاتر مرکزی بسیاری از برندهای مطرح دنیا در میلان قرار دارند. برندهایی مثل پرادا، ورساچه، ولنتینو و …
در گردشگری هم، میلان یکی از پربازدیدترین شهرهای ایتالیا می‌باشد. این را میتوان از آمارهای بدست آمده متوجه شد. به عنوان مثال در سال 2019 و قبل از پندمی کرونا، میلان میزبان بیش از 11 میلیون گردشگر بود.

آب و هوای میلان

میلان آب و هوایی نیمه گرمسیری مرطوب دارد که تابستان‌هایش گرم و مرطوب و زمستان‌هایش نیز بسیار سرد است.
میانگین دمای هوا میلان در بالاترین نقطه آن، 17 درجه سانتی‌گراد و در پایین‌ترین نقطه آن، 8.3 درجه سانتی‌گراد می‌باشد.
اما این آمار میانگین درجه حرارت میلان بود اما اگر بخواهیم به بالاترین و پایین‌ترین دمایی که تاکنون در میلان به ثبت رسیده است، اشاره کنیم باید بگوئیم: بالاترین دمای ثبت شده متعلق به دو ماه جولای و آگوست می‌باشد با دمای 37 درجه سانتی‌گراد و پایین‌ترین دمای ثبت شده نیز مربوط به دو ماه ژانویه و فوریه می‌باشد با 15- درجه سانتی‌گراد.
از لحاظ میزان بارش نیز میلان یکی از پربارش‌ترین شهرهای ایتالیاست بطوریکه میانگین بارش سالیانه در این شهر به 920 میلی‌متر به ثبت رسیده که از این مقدار، ماه‌های سپتامبر و اکتبر بیشترین سهم بارش را با 122 و 93 میلی‌متر دارا می‌باشند.
بهترین زمان برای سفر به میلان نیز بین ماه‌های آپریل تا اکتبر می‌باشد. پیشنهاد میکنیم که اگر قصد سفر به میلان را دارید، در این بازه زمانی سفر کنید.

تاریخچه میلان

تاریخچه این شهر را به حدود 600 سال قبل از میلاد نسبت میدهند یعنی زمانی که قبلیه‌ای از سلتیک‌ها، این ناحیه را سکونتگاه خود کردند. البته در آن زمان میلان نام دیگری داشت که مدیولانوم خوانده میشد. اگر بخواهیم ریشه این کلمه را بدانیم، باید آن را به دو بخش تقسیم کنیم.
مدیو و لانوم، مدیو به معنای وسط و مرکز است و لانوم به معنای دشت، پس اگر این دو واژه را کنار هم قرار دهیم، می شود سکونتگاهی در مرکز دشت.
جالب است بدانید که در سال 286 میلادی اپراتور آن زمان، دیوکلتیان (Diocletian) پایتخت را از رم به مدیولانوم یا میلان امروزی تغییر داد.
سالیان دراز میلان، صحنه زد و خوردها، نزاع‌های خیابانی، دعوا بر سر تخت پادشاهی بود، حتی زمانی بود که میلان تحت سلطه دیگر کشورها بود به عنوان نمونه میتوان به سالهای 1815 تا 1848 اشاره کرد که میلان تحت سلطه اتریش بود، اما با متحد شدن ایتالیا و فرانسه، اتریشی‌ها شکست خورده و از میلان خارج شدند.
جنگ جهانی دوم نیز آسیب‌های زیادی را به میلان وارد کرد، بسیاری از تاسیسات صنعتی، ساختمان‌های مسکونی و ساختمان‌های تاریخی از جمله گالری ویتورویو امانوئل تخریب شدند، آلمان نیز در سال 1943 شمال ایتالیا را اشغال کرد اما در آپریل 1945 نیروهای مقاومت ایتالیا توانستند، سربازان آلمانی را از خاک خودشان بیرون کنند.
از آن زمان تاکنون میلان شاهد رشد و پیشرفت بوده و توانسته خود را به عنوان یکی از بهترین شهرها در تجارت، مد و صنعت به دنیا معرفی کند. برگزار کردن اکسپو 2015 در این شهر نیز یکی از همین پیشرفت‌های رو به جلو میلان می‌باشد.

جاذبه‌های میلان

همانطور که در پاراگراف اول اشاره کردیم، میلان یکی از پرطرفدارترین مقاصد اروپا برای گردشگران است، این را میتوان از تعداد گردشگرانی که به این شهر سفر میکنند بدست آورد.
میلان دنیایی است از جاذبه‌ها، از موزه‌های مختلف گرفته تا پارک‌ها و فضاهای سبز منحصر به فرد، از کلیساهای کوچک و بزرگ گرفته تا مراکز خرید مدرن و لوکس، از جاذبه‌های تاریخی گرفته تا جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی. همه اینها یک جا در میلان جمع شده‌اند تا اوقات خوبی را برای شما فراهم کنند.
از جمله جاذبه‌های دیدنی میلان میتوان به :
میدان دومو و کلیسای بزرگ میلان، گالری ویتوریو امانوئل، کلیسای سن آمبروجیو، قلعه اسفورزسکو، گالری هنری بررا و بی‌شمار جاذبه دیگر اشاره کرد که هر کدام برای خود حرف‌ها برای گفتن دارند.
در بخش جاذبه‌ها میتوانید با تعداد بیشتری از جاهای دیدنی میلان آشنا شوید.

غذاهای میلان

و اما برسیم به خوشمزه‌ترین بخش معرفی شهر میلان ایتالیا یعنی خوراکی‌ها و غذاهای این شهر تاریخی …
میلان شهر رنگارنگ خوراکی‌های اروپایی است، از انواع غذاهای محلی و ارزان‌قیمت ایتالیایی گرفته تا بهترین غذاهای بین‌المللی و البته گران‌قیمت.
میلان هم مانند دیگر شهرهای ایتالیا، پر است از پنیر‌های متنوع که هر کدام دارای طعم‌ها، شکل‌ها و طعم‌های مختلف هستند، میتوانید به کافه‌های این شهر سری زده و از پنیرهای فوق‌العاده خاص میلان امتحان کنید.
میلان دارای رستوران‌های بی‌نظیری است که از جمله آنها میتوان به :
رستوران مائو، رستوران اون پوستو، رستوران لانگوستریا، رستوران آلتاتو و رستوران راتانا اشاره کرد.
البته این‌ها فقط تعدادی از بی‌شمار رستوران میلان بود، در آینده‌ای نزدیک مطالب بیشتری در این زمینه در سایت یگانه گشت آپلود خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383