راهنمای جامع سفر به استانبول

سفر به استانبول

راهنمای جامع سفر به استانبول

در این راهنمای سفر به استانبول هر آنچه که برای سفری بدون دغدغه و چالش مورد نیاز است برای شما گردآوری کرده‌ایم. برای احترام به وقت مسافرین و کاربران گرامی این مطلب بدون هر گونه حاشیه نویسی نگاشته شده است.
در این راهنما در ابتدا درباره جاذبه های دیدنی استانبول اطلاعاتی کسب خواهید کرد و سپس با بهترین مراکز خرید آن آشنا خواهید شد..

[lwptoc]

مهمترین مناطق استانبول

در سفر به هر شهری اطلاعات حداقلی از مناطق پرگردشگر یا به اصطلاح توریست‌پذیر به لذت بخش شدن هر چه بیشتر سفر شما کمک بسیاری می‌کند. سفر به استانبول هم از این قاعده مستثنی نیست؛ به طوری که با دانستن بهترین مناطق توریستی استانبول دسترسی بهتری به جاذبه های دیدنی و مراکز خرید این شهر خواهید داشت.
در زیر بهترین مناطق تفریحی در استانبول را معرفی کرده و در مورد شناخته‌شده‌ترین آنها توضیح مختصری ارائه داده‌ایم:
این مناطق به صورت اختصار شامل موارد زیر می‌شوند:
سلطان احمد – محله فاتح – امینونو و سیرکجی – بالات – بی‌ اغلو – چوکورجوما – بشیکتاش – اورتاکوی – ببک – روملی حیصاری – شیشلی – کاییت هانه – کادیکوی – مودا – فِنرباهچه – خیابان بغداد – اسکودار – کوزگونجوک- چنگلکوی – بیلربی – آرناووت کوی – مال تپه

محله شیشلی استانبول

منطقه شیشلی منطقه‌ای است تجاری- اداری – گردشگری با خیابان‌های عریض و ساختمان‌های بلند، دفاتر، مغازه‌ها، بوتیک‌ها، جاذبه های گردشگری و مراکز خرید که کمتر ساختمان‌های مسکونی در آن به چشم می‌خورد.
از جمله جاذبه های دیدنی این محله می‌توان به مجموعه کاخ یلامور که اقامتگاه تابستانی سلاطین عثمانی بوده اشاره کرد،
دومین مکان گردشگری در محله شیشلی پارک ماچا است که محل مناسبی برای ورزش‌های صبحگاهی و دویدن بوده و محوطه‌ای برای کودکان، مکان های تفریحی، استخرهای تزئینی و کافه ها را شامل می‌شود.
سومین جاذبه دیدنی در محله شیشلی استانبول که ارزش بازدید کردن را دارد موزه آتاتورک است.
این موزه در واقع خانه آتاتورک بوده که برخی از وسایل شخصی آتاتورک در آن نگهداری می شد توسط شهرداری استانبول در سال 1928 خریداری شد و به موزه تبدیل شد و در 15 ژوئن 1942 به عنوان موزه انقلاب آتاتورک به روی بازدیدکنندگان باز شد.
محله شیشلی استانبول-1
محله شیشلی استانبول-2
منطقه امینونو در آنتالیا

منطقه امینونو در استانبول

منطقه امینونو Eminonu با موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد خود در استانبول اروپایی و با چشم اندازی جذاب از تنگه بسفر، حتما در صدر لیست گزینه‌های شما در طول تورهای گردشگری استانبول قرار می گیرد. در این منطقه استانبول آثار تاریخی که بیانگر اصالت استانبول در دوران عثمانی است نیز به چشم می‎‌خورد.
در زیر بعضی از این جاذبه‌های گردشگری را به شما معرفی می‌کنیم:
  • بندر امینونو
  • بازار مصر استانبول
  • بازار امینونو
  • مسجد سلیمانیه
  • پل گالاتا

منطقه سلطان احمد در استانبول

منطقه سلطان احمد یکی از محله‌های مشهور استانبول است که از آن با نام شهر قدیمی استانبول نیز یاد می‌شود، این منطقه از استانبول مملو از مکان‌های باستان‌شناسی و توریستی و همچنین با برگزاری بسیاری از رویدادهای فرهنگی، هنری و تفریحی جایگاه خود را به عنوان یک شهر توریسی در اذهان گردشگران سراسر دنیا ثبت کرده است.
اکثر گردشگران برای استفاده از رستوران‌های متعدد، فست‌فودهای خیابانی، متل‌ها و کافه‌های بیشمار به منطقه سلطان احمد می‌آیند. جالب است بدانید که بیشتر جاذبه های دیدنی استانبول که در محله سلطان احمد واقع شده‌اند تحت تاثیر هنر، معماری و تمدن امپراطوری بیزانس و عثمانی قرار گرفته‌اند.
از جمله جاذبه های دیدنی استانبول در منطقه یا محله سلطان احمد می‌توان به مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد ، کاخ موزه توپکاپی و آب انبار باسیلیکا اشاره کرد.
نمای زیبایی از مسجد ایا صوفیا
کاخ توپکاپی

بهترین مراکز خرید استانبول

در سفر به استانبول حتما سروکارتان به مراکز خرید یا بازارچه‌های سنتی برای خرید سوغاتی یا یادگاری می‌افتد. هر چند که مراکز خرید استانبول مانند مراکز خرید مدرن از حالت سنتی خود خارج شده و در کنار محلی برای فروش و عرضه کالا؛ به محلی برای تفریح و خوردن غذا نیز مبدل شده است.
مراکز خرید استانبول با دارا بودن امکاناتی نظیر کافه – رستوران های متعدد، فود کورت، سالن‌های سینما و نمایش یکی از بهترین مراکز تفریح استانبول هستند.
ما به صورت مختصر و اجمالی چند مورد از بهترین مراکز خرید استانبول را به شما معرفی می‌کنیم اما پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه دارید به مطلبی که با همین عنوان وجود دارد مراجعه کنید.
مرکز خرید پروفیلو در استانبول

بهترین جاذبه های دیدنی استانبول

سفر به استانبول درست در نقطه مقابل سفر به آنتالیا قرار دارد از این جهت که هدف بیشتر گردشگران از سفر به استانبول بازدید از خود شهر استانبول و مناطق تفریحی رفاهی و جاذبه های دیدنی استانبول، خرید و حتی صرف غذا در محیطی خارج از هتل است اما در مورد آنتالیا این قاعده متفاوت است به این جهت که هدف اصلی از سفر به آنتالیا اقامت در هتل‌های لوکس با خدمات دهی آل و یوآل است. اگر با مفاهیم آل و یو آل آشنایی کاملی ندارید و مایل هستید اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنید پیشنهاد می‌کنیم به مقاله خدمات هتل‌ های ساحلی؛ از BB تا UALL مراجعه کنید.
همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سفر به آنتالیا، راهنمای سفر به آنتالیا را که بر اساس تجربیات و توصیه‌های مشاورین یگانه گشت نوشته شده است مراجعه فرمائید.
مسجد اورتاکوی
کاخ دولما باغچه

بهترین تورهای استانبول

از جمله مهم‌ترین برنامه ریزی های سفر به استانبول برای مسافران، برنامه ریزی در جهت مدیریت هزینه‌هاست. از جمله مواردی که یگانه گشت را از سایر رقبا متمایز می‌کند رزرو تور استانبول متناسب با بودجه و سلیقه مسافران گرامی است. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در یگانه گشت تماس حاصل فرمائید. مشاورین ما با مشاوره‌های کاملا رایگان و تخصصی شما را در انتخاب بهترین تور یاری می‌رسانند.

منبع :

Tripadvisor.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383