سفر به آنتالیا

سفر به آنتالیا

در این راهنمای سفر به آنتالیا سعی شده است اطلاعات جامع، مفید و با رعایت اختصار برای احترام به وقت مسافران آنتالیا نگاشته شود.
در این راهنما در ابتدا
مهم‌ترین مناطق آنتالیا را به شما معرفی می‌کنیم ( لازم است بدانید بهترین هتل‌های آنتالیا در این سه منطقه قرار گرفته‌اند)
درباره شرایط پکیج‌های تورهای آنتالیا اطلاعات جامعی به دست می‌آورید؛ و در نهایت با جاذبه های دیدنی آنتالیا و مهمترین مراکز خرید آن آشنا می‌شوید.

مهمترین مناطق آنتالیا

در سفر به آنتالیا با توجه به گوناگونی جاذبه‌ های دیدنی، هتل‌های لوکس و مراکز خریدی که امروزه به مراکز تفریح و سرگرمی خانوادگی مبدل شده‌اند دانستن بهترین مناطق آنتالیا برای استفاده حداکثری از تفریحات آنتالیا بسیار مهم است. مهم‌ترین مناطق آنتالیا را با توضیح مختصری در مورد آ‌نها لیست کرده‌ایم؛ مناطقی چون:
  • منطقه بلک
  • منطقه کمر
  • منطقه لارا

منطقه بلک در آنتالیا

بلک یک ناحیه یا شهرستان توریستی در منطقه سریک در استان آنتالیا ترکیه است. جمعیت بلک در سال 2022 در حدود 73 هزار نفر برآورد شده است.
از عوامل تاثیر گذاری که باعث گردشگر پذیرترشدن منطقه بلک در سفر به آنتالیا شده است؛ مسابقات ورزشی حرفه‌ای در سطوح بین‌المللی است.
بلک دارای مرکز گلف بین‌المللی است که از نظر زیرساخت‌های حرفه‌ای در سطح مطلوبی قرار دارد به‌طوری‌که در سال 2012 میزبان فینال جهانی گلف ترکیش ایرلاینز و در سال 2013 میزبان مسابقات آزاد ترکیش ایرلاینز بود.
همچنین تورنمنت آنتالیا اوپن که تنها تورنمنت حرفه‌ای تنیس در سطح جهانی است؛ در منطقه بلک ترکیه برگزار می‌شود.
از سایر جاذبه های دیدنی و گردشگری بِلِک می‌توان به آبشار کورشونلو با بیش از 100 گونه پرنده و غاری طبیعی درست در پشت آبشار اشاره کرد
در نزدیکی بلک، شهر هلنیستی پرگه وجود دارد که پس از افِسوس و آمفی تئاتر بزرگ آسپندوس که هنوز هم می تواند بیش از 15000 تماشاگر را در خود جای دهد، رتبه دوم را دارد.
” پارک ساحلی بلک”، امکاناتی با استانداردهایی نظیر دسترسی به حمام و سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ و … داشته و علاوه بر آن در این منطقه عموما استراحتگاه‌هایی با چشمه‌های آب ‌گرم جهت درمان‌های دارویی و درمانی وجود دارد.
لازم به ذکر است وزارت گردشگری ترکیه سالهاست که در حال سرمایه گذاری بر هر چه پررونق شدن گردشگری این منطقه است.
سرزمین افسانه ها در منطقه بلک
منطقه بلک
منطقه بلک-1
هتل کاخ کرملین در منطقه لارا

منطقه لارا در آنتالیا

لارا ناحیه توریست پذیر و مشرف به دریای مدیترانه در آنتالیاست. لوکس‌ترین هتل‌های آنتالیا در این منطقه واقع شده‌اند. جالب است بدانید منطقه لارا بیشترین هتل‌های موضوعی در ترکیه را در خود جای داده است.
هتل‌های موضوعی در واقع ترجمه تحت الفظی تم هتل‌ها (Them-Hotel) هستند. هتل موضوعی یا تم هتل‌ها را می‌توان به‌طور دقیق‌تر و کامل‌تر به عنوان هر هتلی تعریف کرد که بر فرهنگ و معماری خاصی تمرکز دارد و آن را دارای طراحی، ساخت و دکوراسیون منحصربه‌فرد علاوه بر امکانات و خدمات منحصربه‌فرد می‌کند.
کاخ توپکاپی، کاخ ونیز، کاخ کرملین، تایتانیک بیچ لارا، هتل کنکورد د لوکس ریزورت از نمونه‌های مطرح هتل‌های موضوعی یا تم هتل‌ها در آنتالیا هستند.

منطقه کِمِر در آنتالیا

کِمِر یک تفرجگاه ساحلی و منطقه‌ای در استان آنتالیا و مشرف به سواحل مدیترانه و ساحل ریویرای است که در 43 کیلومتری غربی شهر آنتالیا واقع شده است.
صنعت توریسم در این شهر بسیار پر رونق است به طوری‌که مغازه‌داران کِمِر برای فروش اجناس خود علاوه بر لیر ترکیه، یورو را نیز از گردشگران ( که بیشتر گردشگرانی از اروپایی به ویژه کشورهای آلمان، هلند و روسیه هستند) دریافت می‌کنند.
از جاذبه های دیدنی کِمِر که باعث رونق روزافزون صنعت توریسم در این منطقه شده است می‌توان به جاذبه های طبیعی آن که شامل دریا، کوه و جنگل های کاج می شود و سواحل آن که از منطقه بلدیبی تا تکیرووا گسترده است اشاره کرد. جالب است بدانید این منطقه 320 اسکله دارد.
سواحل کمر در آنتالیا

بهترین مراکز خرید آنتالیا

آیا قصد خرید سوغاتی و یادگاری از آنتالیا را دارید که در هنگام بازگشت با سوغاتی‌ های با کیفیت عزیزان خود را خوشحال کنید؟ حتما می‌دانید که ما در مطلبی مجزا به طور کامل مفصل درباره بهترین مراکز خرید آنتالیا نوشته‌ایم. اما امروزه مراکز خرید از حالت سنتی خود خارج شده‌اند و بیشتر از یک مرکز خرید به محلی برای تفریح و رستوران گردی مبدل شده‌اند در این حال شما می‌توانید بدون اینکه حتی نیت یا قصد خرید داشته باشید از امکانات بی‌نظیر مراکز خرید آنتالیا لذت ببرید. ما در مطالبی جداگانه به بررسی مراکز خرید زیر پرداخته‌ایم:
  • مرکز خرید سرزمین افسانه هاThe Land of Legends Shopping Avenue
پارک موضوعی یا تم پارک سرزمین افسانه ها که به دیزنی لند آنتالیا شهرت دارد بدون شک از بهترین جاذبه های دیدنی آنتالیا است که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به آنتالیا حتما از آن بازدید به عمل آورید. این پارک که مرکز خریدی با همین نام نیز دارد مناسب تفریح همه اعضای خانواده است. جالب است بدانید در صورت اقامت در یکی از مجموعه هتل‌های ریکسوس آنتالیا به صورت رایگان می‌توانید از خدمات تفریحی این تم پارک نیز بهره‌مند شوید.
  • مرکز خرید آگورا آنتالیاAgora Antalya Shopping Center
  • مرکز خرید میگروس آنتالیاAntalya Migros Shopping Mall
  • مرکز خرید تراسیتیTerracity Mall

بهترین جاذبه های دیدنی آنتالیا

هدف اکثر گردشگران از سفر به آنتالیا؛ اقامت (بدون خروج از هتل) در هتل‌های آل و یوآل و استفاده از خدمات و برنامه‌های تفریحی منحصربه‌فرد این هتل‌هاست و کمتر پیش ‌می‌آید از جاذبه های دیدنی آنتالیا بازدید و دیدن کنند.
اما حتی اگر هتل‌های لوکس با خدمات آل، یوآل و … را رزرو کرده باشید شاید باز هم مشتاق دیدن مناظر طبیعی و بکر با جاذبه های گردشگری زیبا و بدیع آنتالیا باشید، ما در مطلبی مجزا به معرفی جاذبه های دیدنی آنتالیا پرداخته‌ایم اما به اختصار تنها به معرفی موردی این جاذبه ها در اینجا می‌پردازیم:
  • تم پارک سرزمین افسانه‌ها در آنتالیاThe Land of Legends Theme Park
  • منطقه کالیچی در آنتالیاKaleici, Antalya
  • دروازه هادریان آنتالیاHadrian's Gate, Antalya
  • برج ساعت آنتالیاAntalya Clock Tower

بهترین تورهای آنتالیا

اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید و در انجام اولین اقدامات برای رزرو هتل، هواپیما و … نامطمئن هستید ما استفاده از پکیج تورهای آژآنس یگانه گشت را پیشنهاد می‌دهیم. مشاوران ما در یگانه گشت شما در انتخاب تور آنتالیا در بهترین مناطق آنتالیا و با مناسب‌ترین قیمت یاری خواهند کرد.
اما اگر در پی پیدا کردن تور ارزان آنتالیا هستید لازم است بدانید که قیمت‌‌ تورها به عوامل و فاکتورهای متفاوتی نظیر مسافرت در فصول کم گردشگر یا پر گردشگر، ایرلاین‌های خارجی یا داخلی و خدمات هتل‌ بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تورها با مشاوران ما تماس حاصل فرمائید و یا مطلبی با عنوان تور آنتالیا که به همین منظور برای شما مهیا شده است را مطالعه کنید.

منبع :

Tripadvisor.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383