راهنمای سفر به دبی

سفر به دبی 1

راهنمای سفر به دبی


آیا قصد سفر به دبی را دارید اما اطلاعات اساسی و کلی که لازمه سفر به این شهر است را نمی‌دانید؟ در این مطلب که به کوشش دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری یگانه گشت تهیه شده سعی شده تمام اطلاعات مورد نیاز مسافران جمع‌آوری شود. اطلاعاتی نظیر ارز موردنیاز، نوع پریزهای برق و دوشاخه‌های موردنیاز و حتی کد شماره گیری بین‌المللی و نحوه برقراری تماس تلفنی اضطراری بررسی شده است. در این مطلب همچنین وسایل حمل و نقل عمومی و نحوه استفاده از آن و همچنین نحوه رسیدن از فرودگاه به هتل به صورت اجمالی توضیح داده شده است.

بهترین زمان سفر به دبی


دبی شهری کویری است و از همین رو از نظر آب و هوا، تغییرات زیادی در طول ماه‌های آن وجود ندارد. پس در واقع دبی تنها دو فصل دارد – گرم و گرمتر.
بهترین زمان برای سفر به دبی بین نوامبر (تقریبا آبان ماه) تا مارس (اسفند ماه) است.
در طول ماه‌های به اصطلاح زمستانی، آب‌وهوای دبی دارای آسمان آبی صاف است که فرصت مناسبی برای رفتن به ساحل را برای گردشگران مهیا می‌کند. این فصل اوج گردشگری و بهترین زمان برای سفر به دبی است. جالب است بدانید که با اینکه رطوبت در دبی بسیار بالا است اما باران زیادی نمی‌بارد.
بهترین زمان سفر به دبی

ارزان‎‌ترین زمان سفر به دبی


از آبان ماه تا اواخر اسفند بهترین زمان سفر به دبی از نظر شرایط آب و هوایی است اما باید توجه داشته باشید به دلیل پرگردشگر بودن این این ماه‌ها قیمت هتل‌ها و بلیت‌های هواپیما گران‌تر از فصول کم گردشگر (Low Season) است.
فصول پرگردشگر که از اواسط پاییز تا اواخر زمستان ادامه دارد بسیار مناسب انواع فعالیت‌ها نظیر لذت بردن از سواحل و انواع ورزش‌های آبی است. در این زمان به خصوص در ماه‌های ژانویه و فوریه شهر به شدت شلوغ می‌شود و همان‌طور که گفتیم قیمت هواپیماها و رزرو هتل بسیار گران‌تر از فصول گرم‌ سال نظیر بهار و تابستان خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم برای رزرو هتل با قیمت مناسب، چندین هفته زودتر نسبت به خرید تور دبی و بلیت هواپیما و رزرو هتل اقدام نمائید.

اطلاعات ضروری سفر به دبی


  • نوع دوشاخه: G
  • برق: 220-240 ولت
  • واحد پول: درهم امارات متحده عربی (AED)
  • کد شماره گیری بین المللی:  4 971+
  • شماره تلفن اورژانس: 999
نوع دوشاخه و پریز برق در دبی

چرا دانستن نوع پریز برق و مقدار ولتاژ مقصد گردشگری مهم است؟


پریز و مقدار ولتاژ برق در بسیاری از کشورها با هم متفاوت است و هر کشوری استاندارد خاص خودش را دارد. بنابراین یکی از مواردی که پیش از هر سفری از جمله سفر به دبی باید درباره آن تحقیق کنیم، استانداردهای پریز برق، دو شاخه یا سه شاخه‌های آن کشور است.
در حال حاضر 15 نوع پریز و دوشاخه یا سه شاخه در سراسر دنیا وجود دارد. قبل از سفر لازم است نوع دوشاخه وسایل برقی خود اعم از لپ تاپ، موبایل، سشوار و … را چک کنید. در صورتی که دوشاخه وسیله برقی شما متناسب پریزهای کشور مقصد نباشد به راحتی می‌توانید آداپتور مناسب خریداری کنید، در غیر این صورت در کشور مقصد قادر به اتصال وسایل برقی خود به پریزهای برق نخواهید بود.
علاوه بر پریز باید به ولتاژ دستگاه برقی خود و ولتاژ برق شهریِ مقصدِ گردشگری خود نیز توجه داشته باشید. برای مثال اگر دستگاه شما برای برق ۱۱۰ ولت طراحی شده باشد و شما آن را به برق ۲۲۰ ولت متصل کنید، وسیله شما می‌سوزد و یا حتی در موارد شدیدتر امکان انفجار وجود دارد!
انواع پریزهای برق
فرکانس استاندارد برق در بیشتر کشورهای دنیا 50 هرتز و یا 60 هرتز است. لازم است که علاوه بر ولتاژ برق؛ دامنه‌ی فرکانس برق شهر مقصد و همچنین ولتاژ و فرکانس وسیله برقی خود را چک کنید. پشت هر وسیله برقی برچسبی وجود دارد که اطلاعات الکتریکی دستگاه روی آن درج شده است. اطلاعاتی نظیر ولتاژ دستگاه و اینکه دستگاه چه دامنه فرکانسی را احتیاج دارد. ممکن است روی شارژر گوشی موبایل و لپ تاپ خود اطلاعاتی نظیر 100-240V 50/60Hz را مشاهده کنید.
این اعداد نشان دهنده آن است که این وسیله هم توانایی کار با ولتاژ 110 ولت و هم توانایی کار با ولتاژ 220 ولت را دارد و از هر دو فرکانس 50 و 60 هرتزی پشتیبانی می‌کند. جالب است بدانید دستگاه با چنین مشخصاتی در آمریکای شمالی و اروپا به راحتی قابل استفاده است.

چگونه خود را از فرودگاه به هتل برسانیم؟


اگر شما تور دبی را خریداری کرده باشید در این صورت هزینه ترنسفر فرودگاهی همراه با تور خواهد بود و از این نظر مشکلی نخواهید داشت. اما به صورت کلی امارات متحده عربی زیرساخت فوق‌العاده‌ای برای رفت‌وآمد از فرودگاه‌ به بیش‌تر هتل‌ها را دارد که شامل وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس  تراموا، مونوریل و مترو می‌شود.
فرودگاه DBX دبی
فرودگاه اصلی دبی فرودگاه بین المللی DXB دبی است. این فرودگاه یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان است جالب است بدانید بسیاری از هتل‌ها دارای سرویس رفت و برگشت به فرودگاه هستند، اما ممکن است لازم باشد برای دریافت این خدمات از قبل با هتل هماهنگ کرده و خدمات مد نظر خود را رزرو کنید.
در غیر این صورت، می‌توانید یک تاکسی بگیرید یا یک خودرو کرایه کنید. فرودگاه بین‌المللی دبی که در جنوب غربی این شهر واقع شده است تا مرکز شهر تنها 20 دقیقه فاصله دارد.

انواع وسایل حمل و نقل عمومی در دبی


در سفر به دبی مانند سفر به هر مقصد گردشگری دیگری باید درباره سیستم حمل و نقل شهری اطلاعات کسب کنید. شما به عنوان یک گردشگر حتما به گشت‌و‌گذار در شهر، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی، خرید از مراکز خرید و بازارهای سنتی و حتی بازدید از شهر می‌روید به این منظور دانستن در مورد سیستم حمل و نقل از ملزومات سفر شما خواهد بود.
در دبی به روش‌های مختلف می‌توانید خود را به مقصد مورد نظر خود (جاهای دیدنی، مراکز خرید و …) برسانید. گزینه‌های پیش ‌روی شما هم حمل و نقل زمینی و هم حمل و نقل آبی را شامل می‌شود که در این مطب تنها به ارائه توضیحات مختصری در مورد سیستم حمل و نقل زمینی اشاره خواهیم کرد.
روش‌های اصلی حمل‌ونقل عمومی زمینی (تاکسی، مترو، اتوبوس و موارد مشابه)، روش‌های حمل و نقل عمومی روی آب (براس، تاکسی‌های آبی، کشتی‌های کانالی و کشتی‌های دریایی) و خصوصی (ریدشیر، تور و کرایه ماشین) است.

مترو

متروی دبی یکی از ساده‌ترین، سریع‌ترین و ارزان‌ترین روش‌ها در میان همه گزینه‌های حمل‌ونقل شهری است. قطارهای شهری یا مترو در دبی بدون راننده هستند و مرتبا به صورت کاملا خودکار مسافران را به 7 نقطه اصلی شهر می‌برند.
بلیت‌های مترو یا همان قطارهای شهری به چند صورت هستند، همه افراد بالای 4 سال ملزم به داشتن یکی از این کارت‌ها هستند.
  • بلیت No1
  • بلیت  NoL Silver: برای استفاده‌های زیاد و مکرر
  • بلیت NoL Red: برای استفاده کوتاه و کم
  • بلیت No1 Gold First Class : بهترین نوع کارت مترو که البته از همه گران‌تر نیز هست.
مترو یا قطار هوایی در دبی

اتوبوس

دبی شبکه‌ی اتوبوس‌رانی گسترده‌ای دارد که با کارت متروی No1 هم می‌شود از خدمات آن بهره برد. البته از این نوع کارت بیشتر مردم محلی دبی استفاده می‌کنند و درصد کمی از بازدیدکنندگان در مورد آن اطلاع دارند. 
اتوبوس شهری در دبی

دوچرخه

دبی چندین شرکت کرایه دوچرخه دارد اگر به گشت و گذار در شهر در طول سفر به دبی علاقه‌مند هستید کرایه دوچرخه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. با این حال، توجه به این نکته مهم است که دوچرخه سواری در خطوط عابر پیاده و یا مسیرهای تعیین شده برای دویدن در خیابان‌هایی که سرعت آنها بیش از 60 کیلومتر در ساعت است مجاز نیست.
در بسیاری از مناطق خطوط تعیین شده برای دوچرخه سواری وجود دارد و جالب است بدانید برای دوچرخه سواری در دبی به گواهینامه خاصی احتیاج ندارید.
اما دوچرخه‌سواری به جهت گرمای طاقت فرسای دبی هم برای گردشگران و هم برای مردم محلی چندان جذاب نیست.
دوچرخه سواری در دبی

تاکسی

تاکسی‌ها یکی از متداول‌ترین و ساده‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی هستند اما به دلیل ترافیک زیاد در سطح شهر دبی، ممکن است خیلی دیر به مقصد برسید. قیمت‌ تاکسی در دبی برخلاف بسیاری از کشورهای دنیا بسیار معقول است و زیاد گران نیست. ضمن اینکه می‌توانید از تاکسی‌های اینترنتی اوبر (Uber) و کریم (Careem) نیز استفاده کنید که البته کمی گران‌تر از تاکسی‌های معمولی هستند.
تاکسی اینترنتی در دبی 1
تاکسی اینترنتی در دبی 2

اجاره خودرو

در سفر به دبی می‌توانید از بسیاری از شرکت‌های کرایه خودرو نظیر دبی مارینا، رنت اِ کار (Rent a Car)، اینتر پرایز (Enterprise) و هرتز (Hertz) خودرو کرایه کنید.
فرودگاه دبی یا هتل شما اغلب می‌تواند به شما کمک کند تا ماشینی مناسب برای نیازهای خود پیدا کنید. حتی ممکن است بتوانید هنگام رزرو پرواز و اقامتگاه خود، از طریق آژانس مسافرتی خود، نسبت به رزرو یک خودرو از قبل از پرواز خود اقدام کنید.
هر چند که اجاره خودرو بسیار راحت‌تر از وسایل حمل‌ونقل عمومی است. اما باید بدانید که دبی بسیار پرترافیک است و باید مواردی نظیر دیر رسیدن به مقصد و پرداخت هزینه‌های پارکینگ را نیز در نظر بگیرید.
اجاره خودرو در دبی

معرفی بهترین مراکز خرید دبی


سالهاست که مراکز خرید دیگر تنها مکانی «صرفا» برای خرید نیستند، مراکز خرید دبی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به محلی برای تفریح بزرگسالان و بازی کودکان تبدیل شده‌اند. فود کورت و کافه رستوران‌هایی که در مراکز خرید وجود دارد به همراه فروشگاه‌ها و سایر امکانات تفریحی رفاهی نظیر سالن‌های نمایش، سینماها، خانه‌های کودک و … مراکز خرید را به مجموعه‌ای همه‌کاره و بی‌نظیر برای صرف اوقات فراغت و تفریح و خرید مایحتاج زندگی مبدل کرده است.
مثلا مرکز خرید ابن بطوطه دبی یکی از زیباترین مراکز خرید دبی است که به واسطه معماری بی‌نظیرش که سبک‌های متنوع معماری از کشورهای چین، ایران، تونس، آندلس و … را ارائه می‌دهد همواره مورد توجه گردشگران به عنوانی مکانی دیدنی و تفریحی بوده است.
مرکز خرید امارات نیز با دارا بودن اولین پیست اسکی سرپوشیده خاورمیانه و سومین پیست اسکی جهان بسیار مشهور است. و در نهایت دبی مال و وافی سیتی و سایر مراکز خرید مطرح دبی که در مطلبی با عنوان بهترین مراکز خرید دبی به توضیح مبسوط‌ تری در مورد این مراکز خرید پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به دبی حتما از این مراکز خرید دیدن و خرید کنید.
1

مرکز خرید دبی مال


دبی مال مشهورترین و بزرگترین مرکز خرید دبی و دومین مرکز خرید بزرگ دنیا بعد از ایران مال است. این مرکز خرید که بخشی از پروژه 20 میلیون دلاری ساخت برج خلیفه بود در کنار این برج واقع شده است. ترکیب دبی مال و برج خلیفه در مرکز شهر دبی، این منطقه را به یکی از توریستی ترین مناطق دبی تبدیل کرده است. به خصوص در شب سال نو میلادی تماشای آتش بازی برج خلیفه از داخل رستوران‌ها و فودکورت دبی مال نمونه‌ تدبیر در ساخت این دو مجموعه کنار یکدیگر است.
دبی مال از بهترین مراکز خرید دبی
2

مرکز خرید ابن بطوطه


مرکز خرید ابن بطوطه
این مرکز خرید که به نام جهانگرد مشهور قرن هشتم؛ ابن بطوطه نامگذاری شده است دارای شش قسمت مختلف و الهام گرفته از سبک معماری کشورهایی است که این جهانگرد قرن هشتم قمری به آن‌ها سفر داشته است. این شهرها و کشورها عبارتند از (اندلس) اسپانیای کنونی، چین، مصر، هند، ایران و تونس.
در این مرکز خرید بیش از 500 فروشگاه، رستوران و اماکن تفریحی – رفاهی وجود دارد.
3

مرکز خرید دبی فستیوال سیتی


مرکز خرید دبی فستیوال یا دبی فستیوال مال در منطقه چند منظوره دبی فستیوال سیتی واقع شده است که بزرگترین منطقه چند منظوره در خاورمیانه است. این مرکز خرید که همگام با افتتاح دبی فستیوال سیتی شروع به کار کرد عرضه کننده برندهای خارجی و محلی اماراتی است. برندهایی نظیر American Eagle، Balmain ،BOSS ،COS، DKNY، Gap، Guess، H&M، Marks & Spencer، Tommy، Hilfiger، Zara
مرکز خرید دبی فستیوال

جاذبه های دبی


تحقیق کردن در مورد جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی هر شهر جز نخستین اقداماتی است که مسافران برای سفر به دبی یا هر شهر توریستی – گردشگری دیگری انجام می‌دهند. در مطلبی با عنوان بهترین جاذبه های دبی؛ لیستی از بهترین جاذبه های گردشگری این شهر را لیست کرده‌ایم. در این مطلب تمام ویژگی‌های جاذبه‌های گردشگری به همراه نشانی، لوکیشن آنها در گوگل مپ، شماره تماس و حتی آدرس وبسایت را برای مسافرین گرامی و کاربران محترم درج کرده‌ایم. برای اطلاعات بیشتر از این مطلب دیدن کنید.
1

پیست اسکی سرپوشیده در مرکز خرید امارات


این تفرجگاه سرپوشیده که در نوامبر 2005 افتتاح شد، دارای یک کوه پوشیده از برف مصنوعی به ارتفاع 85 متر (معادل یک ساختمان 25 طبقه) با شیب‌های متفاوت است.
این پیست اسکی که جزو سه پیست اسکی برتر دنیا و بهترین پیست اسکی خاورمیانه است تجهیزات مناسبی به دوستداران اسکی ارائه می‌دهد که از جمله آن می‌توان به یدک‌کش برای بالابردن اسکی‌بازان و اسنوبوردها به بالای کوه و همچنین چوب اسکی و کاپشن اشاره کرد. این تجهیزات همراه با بلیط ارائه می‌شوند. همچنین می‌توانید در صورت تمایل تجهیزات را از فروشگاه‌های اطراف خریداری کنید.
پیست اسکی سرپوشیده دبی مال
در مجاورت این پیست اسکی، پارکی برفی به مساحت 3000 متر مربع شامل مسیرهای سورتمه، سرسره با بدنه‌ای یخی، برج‌های کوهنوردی، گلوله‌های‌ برفی غول پیکر و غار یخی قرار گرفته است.
در این مرکز تعدادی پنگوئن نگهداری می‌شوند که روزانه چندین بار از محوطه خود خارج می‌شوند و امکان دیدن آن‌ها از نزدیک مهیاست.
2

آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی مال

آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی مال
پیشنهاد می‌کنیم که در صورت همراه داشتن کودک در سفر به دبی حتما از این آکواریوم و باغ وحش زیر آب دیدن کنید. این آکواریوم 33 هزار نوع موجود آبزی شامل انواع ماهی و سایر حیواناتی که حیاطشان وابسته به آب است از جمله سمور و پنگوئن را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است. برای ساخت چنین مجموعه‌ای از آبزیان دریایی 10 میلیون لیتر آب مصرف شده است
3

فواره دبی و آتش بازی برج خلیفه

در واقع در مرکز شهر دبی درست در نزدیکی برج خلیفه و مرکز خرید دبی مال، می‌توانید به صورت کاملا رایگان به تماشای زیباترین و خارق‌العاده‌ترین آب‌نمای دنیا بنشینید. نمایش فواره دبی با بیش از 274 متر طول که معادل بیش از دو زمین فوتبال است در دریاچه‌ای به مساحت 30 هکتار اجرا می‌شود. همزمان با نمایش فواره (در اشکال متفاوت آب)؛ شاهد موسیقی و رقص نور متناسب با هارمونی و اشکال فواره خواهید بود.
فواره دبی
پیشنهاد می‌کنیم در صورت سفر به دبی در زمان تعطیلات کریسمس و ژانویه دیدن آتش بازی دبی را از دست ندهید. همچنین فواره‌های جلوی برج خلیفه و دبی مال (که در فاصله نزدیکی از هم واقع شده‌اند) هر نیم ساعت یکبار به حرکت در می‌آیند.
هر ساله در شب سال نو میلادی نمایش آتش بازی از ساعت 23:58 شب شروع شده و حدود بیست دقیقه طول می‌کشد. بازدیدکنندگان و توریست‌ها از سراسر دنیا برای تماشای این نمایش خیره کننده و استثنایی در قسمت‌های مختلف اعم از نزدیکترین رستوران‌ها به برج خلیفه مثلا مرکز خرید سوق‌البحار،  داخل دبی مال، نزدیک فواره دبی و سالن اپرای دبی و … می‌توانند این نمایش را تماشا کنند.
آتش بازی در برج خلیفه

بهترین رستوران های دبی


حتما در سفر به دبی به دنبال پیدا کردن بهترین رستوران‌های دبی خواهید بود. لازم است بدانید بهترین رستوران‌ها الزاما گران‌ترین رستوران‌ها نیستند. هر چند که دبی عمدتا شهر گرانی برای سفرهای توریستی به شمار رفته و رستوران‌های آن عمدتا گران قیمت هستند اما رستوران‌های ارزانتر با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه و منصفانه‌تر در این شهر وجود دارد. ما در مقاله‌ای با نام بهترین رستوران ‌های دبی به معرفی رستوران‌های میان‌قیمت پرداخته‌ایم همچنین علاوه بر رستوران‌های میان قیمت رستوران‌های لوکس‌تر و حتی رستوران‌های بین‌المللی را که در دبی شعبه دارند معرفی کرده‌ایم.
شاید جالب باشد بدانید بسیاری از رستوران‌های میان قیمت، رستوران‌های ایرانی و کبابخانه هایی نظیر کبابخانه استاد هستند. همچنین می‌توانید در منطقه ساحلی جُمَیرا، که یکی از معروفترین مناطق دبی به خصوص برای سکونت مهاجرانی است که برای کار و زندگی به دبی می‌آیند غذاهایی که در غرفه‌های خیابانی طبخ و فروخته می‌شوند را خریداری کنید. این غذاها قیمتی منصفانه و کیفیتی مطلوب دارند.
بهترین رستوران های دبی 1
بهترین رستوران های دبی 2
بهترین رستوران های دبی 3

بهترین غذاهای دبی


حتما شما هم با ما موافقید که امروزه غذا خوردن فقط فعالیتی برای رفع گرسنگی نیست! در واقع غذا خوردن نوعی لذت و تفریح است به خصوص زمانی که در سفر باشید چرا که کشورها به غذا به عنوان بخش مهمی از صنعت توریسم برای درآمد زایی اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.
ما در مقاله ای با نام بهترین غذاهای دبی لیستی از خوش‌خوراک‌ترین غذاهای محلی اماراتی را معرفی کرده‌ایم.
جالب است بدانید که فرهنگ غذایی ایران با کشورهای عربی بسیار به هم شباهت دارند. برای مثال استفاده از برنج در وعده‌های غذایی، خورش‌ها و حتی حلیم و کباب کوبیده از جمله غذاهای مشترک و مشابه بین دو کشور است.
تصور می‌شود بسیاری از این غذاها از فرهنگ و سفره غذایی ایرانی به کشورهای همسایه منتقل شده باشد هر چند که بسیاری از کشورهای همسایه اسامی غذاهای ایرانی را به نام کشور خود در یونسکو به ثبت رسانده‌اند اما با ارائه مستندات کافی امکان ملغی شدن این ثبت وجود دارد.
مکبوس یکی از بهترین غذاهای دبی
شاورما یکی ار بهترین غذاهای دبی
حُمُص یکی از بهترین غذاهای دبی

ویزای دبی


لازم است بدانید جهت سفر توریستی و گردشگری به دبی؛ ویزای دبی (ویزای توریستی دبی) تنها از طریق شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری اخذ می‌شوند. در واقع 5 نوع ویزای توریستی برای سفر به دبی داریم که بنابر شرایط و خواست مشتریان نسبت به اخذ آن‌ها اقدام می‌شود. انواع ویزاهای توریستی دبی به شرح زیر هستند:
  • ویزای 14 روزه توریستی یکبار ورود
  • ویزای یکماهه یکبار ورود
  • ویزای یکماهه چندبار ورود
  • ویزای دوماهه یکبار ورود
  • ویزای دوماهه چندبار ورود
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزاهای دبی (ویزاهای توریستی دبی) به مقاله‌ای با همین نام مراجعه کرده یا با کارشناسان ما در یگانه گشت تماس حاصل فرمائید.
شایان ذکر است که مشاوره‌های یگانه گشت کاملا رایگان بوده همچنین کارشناسان ما با بهترین مشاوره‌ها شما را در خرید تورهای دبی بر اساس بودجه و سلیقه شما راهنمایی می‌کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383