سفری هیجان انگیز به دیدیم آیدین

سفری هیجان انگیز به دیدیم آیدین


شهر دیدیم شهری ساحلی است که در استان آیدین واقع شده یعنی همان استانی که شهر کوش آداسی نیز در آن قرار دارد، دیدیم به عنوان یکی از بهترین جاذبه‌ های دیدنی استان آیدین ​​در سواحل دریای اژه ترکیه قرار گرفته و اقتصاد آن علاوه بر توریسم بر پایه مزارع پنبه و گندم نیز هست. جالب است بدانید شهر دیدیم آیدین ترکیه نام خود را از دیدیما که یک پناهگاه در یونان باستان بوده گرفته است.
در این مطلب بهترین فعالیت‌هایی که می‌توانید در دیدیم داشته باشید را به شما معرفی کرده‌ایم.
شهر دیدیم در استان آیدین

جاذبه های دیدنی دیدیم آیدین


معبد آپولو


در حومه شهر دیدیم محوطه‌ای باستانی قرار دارد که به شهر تاریخی دیدیم یا دیدیما معروف است. دیدیما شامل بناهای باقی مانده از معبد آپولو و ستون‌های بلند آن است. در افسانه‌های باستان آمده است که یکی از معشوقه‌های زئوس به اسم لتو باردار می‌شود و از ترسِ همسرِ زئوس به جزیره‌ای به نام دلوس فرار می‌کند. بعد از مدتی لتو دو فرزند دوقلو به نام‌های آپولو و آرتمیس به دنیا می‌آورد.
آپولو در کوه المپ که محل استقرار خدایان یونان است به خدای نور شهرت دارد چرا که تولد او مصادف با طلوع خورشید بود. معبد آپولو نیز توسط یکی از مریدان آپولو به نام برانچوس در دیدیم بنا شده است. در افسانه‌ها آمده که برانچوس از آپولو پیشگویی آینده را آموخت و به همین جهت به رسم قدردانی در سفر خود به دیدیم معبد آپولو را بنا نهاد.
معبد آپولو در دیدیما-1
معبد آپولو در دیدیما-2
در دوران باستان، شهر تاریخی دیدیم در سمت جنوبی شبه جزیره‌ای به نام شهر باستانی میلتوس واقع شده بود که به دریای اژه اشراف داشت. در ورودی شهر میلیتوس خلیجی به نام خلیج لاتمی وجود داشت که هم‌اکنون خشک شده است. میلتوس منشأ نوسنگی دارد که قدمت آن به 5000 سال پیش می‌رسد و جالب است بدانید در اثر حمله ایرانیان به این منطقه در قرن ششم ویران شد. تا قبل از این حمله، میلیتوس یکی از بهترین سکونتگاه‌های ایونیا بود.
میلیتوس زادگاه تالس ریاضیدان و فیلسوف یونانی است که از او به عنوان اولین فیلسوفی نام برده می‌شود که از علم برای توضیح جهان طبیعی و جهان استفاده کرد.
میلتوس تاریخ غنی هزار ساله دارد این تاریخ از عصر برنز تا دوران عثمانی قدمت دارد.
از جاذبه های دیدنی آن می‌توان به تئاتر باشکوه و بزرگ آن، حمام‌ها، مسیری با نام راه مقدس، معابد متعدد، یک کلیسا متعلق به دوران بیزانس و کاخی متعلق به اسقُفانِ آن زمان، همچنین یک قلعه با معماری بیزانسی – عثمانی و یک مسجد عثمانی اشاره کرد.
شهر قدیمی میلتوس در دیدیم

خرابه‌های پرین، یادگار اسکندر مقدونی


این شهر در قرن چهارم میلادی بعد از فتح دیدیم، به دستور اسکندر مقدونی و توسط معماری به نام ماسولوس هالیکارناسوس (Mausolus Halicarnassus) از سنگ مرمر ساخته شد.
از جمله جاذبه های دیدنی در پرین یا پرینه می‌توان به تئاتر، انواع معابد، یک سالن بدنسازی، حمام‌های رومی با سیستم های تامین آب و زهکشی اشاره کرد.

منطقه پرین در شهر دیدیم آیدین

پارک آبی آیدین دیدیم


آکوا پارک دیدیم بزرگترین پارک آبی در شهر دیدیم استان آیدین است و مناسب کسانی است که به دنبال هیجان و ماجراجویی هستند، از امکانات ویژه این پارک آبی می‌توان به سرسره‌های سرگرم کننده آن، انیمیشن‌ها و زمین‌های بازی برای کودکان اشاره کرد.
دیدیم آکوا پارک-1
دیدیم آکوا پارک-2

شنبه بازار شهر دیدیم


از دیگر جاذبه های دیدنی دیدیم آیدین می‌توان به شنبه بازار (Satuday Market) آن اشاره کرد. جالب است بدانید در روزهای مشخصی در هفته بازارهای محلی خاصی در اطراف دیدیم می‌بینیم، یکی از این بازارهای محلی که حتی در میان گردشگران نیز شناخته شده است بازار خیابانی و محلی در شنبه‌ها موسوم به شنبه بازار در محله آلتینکوم (Altinkum) دیدیم آیدین ترکیه است.
شنبه بازار دیدیم-2
شنبه بازار دیدیم-1

منبع:

Tripadvisor.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383