سفری هیجان انگیز به کاپادوکیا ترکیه

کاپادوکیا ترکیه

سفری هیجان انگیز به کاپادوکیا ترکیه 

آیا قصد سفر به کاپادوکیا را دارید؟ آیا مایلید قبل از سفر درباره کاپادوکیا و بالن‌های افسانه‌ای آن بیشتر بدانید؟ در این مطلب که به کوشش شرکت گردشگری یگانه گشت از تجربیات مسافرانمان گردآوری کرده‌ایم سعی شده تا شما را با زوایای مختلف این شهر و تفریحات آن آشنا کنیم؛ در نهایت تصمیم با شماست که کاپادوکیا را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنید یا خیر، اما حتم به یقین بعد از خواندن این مطلب تا انتها مجذوب این شهر خواهید شد.
کاپادوکیا ترکیه-2
کاپادوکیا ترکیه-2
کاپادوکیا ترکیه-3
کاپادوکیا ترکیه-4

[lwptoc]

تاریخچه کاپادوکیا ترکیه 

منطقه کاپادوکیا ترکیه توسط فوران و فرسایش آتشفشانی شکل گرفته و اکثر کو‌ه‌هایی که در این ناحیه می‌بینید در واقع کوه‌های آتشفشانی خاموش و غیرفعالی هستند که زمانی گدازه‌های آتشین خود را به سطح زمین روانه می‌کردند.

حقایقی درباره کاپادوکیا ترکیه

هرچند که مناظر کوه‌های آتشفشانی کاپادوکیا بسیار زیباست و از نظر علم زمین‌شناسی نیز بسیار حائز اهمیت است اما حقیقت آن است که اکثر مسافران کاپادوکیا ترکیه برای بالون‌سواری و مشاهده منظره بدیع بالون‌ها به این ناحیه سفر می‌کنند. از این جهت در این قسمت از مقاله سعی داریم تا شما را با پروسه بالن سواری در کاپادوکیا ترکیه آشنا کنیم.
بالن سواری در کاپادوکیا-1
بالن سواری در کاپادوکیا-2
  • چگونه به کاپادوکیا برویم؟
قبل از هر چیز، مهم است که بدانید کاپادوکیه یک منطقه در ترکیه است، نه یک شهر یا شهرک. بنابراین، این سوال مطرح است که دقیقاً کاپادوکیه کجاست و چگونه می‌توان به آنجا رفت؟ برای رسیدن به کاپادوکیا باید پروازی به یکی از این دو فرودگاه داشته باشید:
  • فرودگاه بین‌المللی ارکیلت Erkilet
  • فرودگاه Nevşehir Kapadokya
  • انواع بالن‌سواری
شرکت‌های ارائه دهنده تورهای کاپادوکیا برای بالن‌سواری گزینه‌های بسیاری را پیش روی شما قرار می‌دهند. این خدمات شامل بالن‌ سواری معمولی و بالن سواری لوکس است.
  • بالن‌سواری معمولی
در صورتی که خدمات بالن‌سواری معمولی را انتخاب کنید قاعدتا هزینه کمتری می‌پردازید، در این نوع بالن‌سواری با افراد بیشتری هم‌سفر و هم‌پرواز خواهید بود و البته که مدت زمان کمتری را بر فراز آسمان‌ کاپادوکیا سپری خواهید کرد.
  • بالن‌سواری لوکس
در طرف مقابل بالن‌سواری‌های لوکس هستند که هزینه بالاتری دارند، تعداد افراد کمتری را سوار می‌کنند و مدت زمان بیشتری در هوا باقی می‌مانند. این مدل بالن‌سواری‌ها بیشتر در مناسبت‌ها و جشن‌های خاص مورد استقبال قرار می‌گیرد.
کاپادوکیا-5
  • مدت زمان بالن سواری
مدت زمان بالن سواری بسته به اینکه چه نوع خدماتی را انتخاب می‌کنید از مدت زمان 45 دقیقه تا 2 ساعت متغیر است. اما به صورت کلیه بالن‌سواری های معمولی از بین 45 دقیقه تا یکساعت طول می‌کشد در حالی که بالن‌سواری‌های لوکس 90 دقیقه به طول می‌انجامد.
  • ظرفیت بالن
ظرفیت مسافر هر بالون به تعداد شرکت‌کننده‌ و نوع خدمات بالن‌سواری بستگی دارد. بالن‌سواری کلاسیک ارگپ بالونز (Urgup Balloons) ، 28 نفر را سوار می‌کند، در حالی‌که بالن‌سواری دِ لوکسه Deluxe ، شانزده نفر را!!! باتِرفالای بالونز Butterfly Balloons Beyond Flight حداکثر تا دو نفر را حمل می‌کند.
  • هزینه بالن‌سواری
هزینه پرواز با بالن‌های خصوصی بسیار بیشتر از پروازهای عمومی و دسته‌جمعی است. پرواز کلاسیک Urgup Balloons حدود 170 دلار، پرواز Comfort حدود 185 دلار و پروازهای Deluxe حدود 210 دلار برای هر نفر هزینه دارند. اجاره کل کابین بالن برای بالن‌سواری خصوصی بیش از 1400 دلار هزینه دارد. لازم به ذکر است قیمت‌ها می‌تواند بر اساس تاریخ و در دسترس بودن کمی متفاوت باشد.
  • بالن‌ها تا چه ارتفاعی بالا می‌روند؟
در حالی که خدمات بالن‌سواری به گونه‌ای است که امکان ارتفاع گرفتن از صدها تا هزاران متر وجود دارد اما با این حال بالن‌ها در کاپادوکیا زیاد بالا نمی‌رود؛ این امر به چند دلیل است:
اول آنکه کاپادوکیا منطقه‌ای کوهستانی با صدها آتشفشان خاموش و بقایای مواد مذاب آنهاست، از همین رو ارتفاع گرفتن‌های صدها متری بالن‌ها از سطح زمین گردشگران را از لذت بردن از این جاذبه‌‌ی طبیعی محروم کرده و زاویه دید آنها را برای تماشای کوه‌های آتشفشانی و بقایای آنها محدودتر می‌کند.
بالن‌سواری بر فراز کاپادوکیا
  • بهترین زمان بالن‌سواری در کاپادوکیا ترکیه؟

بالن‌سواری هم همانند سفر با هواپیما یا کشتی به شرایط جوی وابسته است. به طوری‌که در شرایط نامساعد جوی ارائه خدمات به بالن‌سواری به گردشگران میسر نیست و بسیاری از برنامه بالن‌سواری‌ها که از پیش رزرو شده‌اند لغو می‌شود
اما نگران نباشید معمولا رزرو خدمات بالن‌سواری با در نظر گرفتن شرایط جوی و آب و هوایی صورت می‌پذیرد.

با این‌حال بهترین زمان آب و هوایی برای سفر به کاپادوکیا و بالن‌سواری در فصل بهار تا ابتدای پاییز است. هر چند درصورتی که شرایط آب و هوایی طوفانی نباشد در فصول سرد سال و در هوای برفی نیز قادر خواهید بود در کاپادوکیا از خدمات بالن‌سواری بهره‌مند شوید.

  • بالن‌ها در چه ساعاتی از شبانه روز به هوا می‌روند؟
اگر برای بالن‌سواری مایل به سفر به کاپادوکیا ترکیه هستید باید سحرخیز باشید چرا که بالون‌ها معمولاً صبح زود – حدود ساعت 5:00 تا 5:30 صبح، بسته به فصل – به هوا رفته یا به پرواز در می‌آیند، زیرا در هنگام طلوع خورشید شرایط وزش باد که لازمه حرکت بالن‌هاست بسیار مناسب است.بهترین است.
لازم به ذکر است شرکت‌های ارائه دهنده تور کاپادوکیا ترکیه در تمامی مراحل اعم از رساندن شما به هتل محل اقامتتن تا رساندن شما به محل بالن‌سورای در کنار شما بوده و شما را یاری می‌دهند، پس نگرانی در مورد رسیدن به محل بالن‌سواری در ساعات طلوع خورشید نداشته باشید.
بالن سواری در هنگام طلوع خورشید
  • آیا برای بالن‌سواری لباس‌های گرم بپوشیم؟
همان‌طور که می‌دانید دما در ارتفاعات پایین‌تر و هوا سردتر است با درنظر گرفتن این نکته هوا حتی در فصول گرم سال خنک‌تر از سطح زمین خواهد بود؛ بنابراین پوشیدن یک ژاکت سبک توصیه می‌شود. توجه داشته باشید که چون مدت زیادی در بالن به صورت ایستاده خواهید بود از کفش‌های راحتی استفاده کنید. همان‌طور که پیش از این گفتیم خدمات بالن‌سواری خریداری شده توسط شما بین 45 دقیقه تا دو ساعت بر فراز آسمان کاپادوکیا ترکیه خواهید بود.
چرا هوا در ارتفاعات سردتر است؟
هرچقدر از سطح زمین بالاتر می‌رویم از منبع گرمای سطح زمین فاصله می‌گیریم علاوه بر این مولکول‌های هوا در ارتفاعات کم هستند و در نتیجه انرژی گرمای خورشید نسبت به سطح زمین کمتر جذب می‌شود. در نتیجه هوا در ارتفاعات سردتر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383