سفری هیجان انگیز به آلاچاتی ترکیه

آلاچاتی ترکیه

سفری هیجان انگیز به آلاچاتی ترکیه

آلاچاتی ترکیه؛ شهر گل‌های کاغذی صورتی و ارغوانی که با ساختمان‌های سنگی آبی فیروزه‌ای و صورتی مزین شده و در کنار شهر ساحلی چشمه از سحرانگیزترین جاذبه های دیدنی ازمیر محسوب می‌شود.
آلاچاتی در قسمت غربی ترکیه و مشخصا در قسمت غربی استان ازمیر واقع شده است به گونه‌ای که با ازمیر 75 کیلومتر فاصله مکانی و به اندازه یک ساعت فاصله زمانی دارد. همچنین فاصله‌ی این شهر با شهر ساحلی چشمه 10 کیلومتر (معادل 15 دقیقه) و با ساحل ایلیجا فاصله‌ای به اندازه تنها 2 کیلومتر دارد.
شاید از قبل عکس‌های رویاگونه و با رنگهای ملایم فیروزه‌ای و صورتی کم‌رنگ را دیده باشید و شاید به این فکر فرو رفته باشید که تمام این تصاویر فتوشاپ است اما جالب است بدانید تمام تصاویری که از این شهر در سطح نت دیده‌اید واقعی است و ما در یگانه گشت قصد داریم اطلاعاتی کامل و به دور از هر گونه حاشیه نویسی به شما ارائه دهیم.

[lwptoc]

تاریخچه شهر آلاچاتی ترکیه 

آلاچاتی ترکیه_1
آلاچاتی ترکیه-2
آلاچاتی ترکیه-3
شهر چشمه در ازمیر ترکیه-1
طبق کتب تاریخی جمعیت کثیری از یونانیان در زمان حکمرانی سلاطین عثمانی ( در قرن هفدهم میلادی) در آلاچاتی سکنی گزیدند. این جمعیت حدود دو قرن در این منطقه زندگی کردند که عده کثیری از آنها در سال 1914 از این منطقه مهاجرت کردند و در سال 1919 درصدی از این جمعیت در زمان زمامداری حاکمان یونانی به ازمیر که در آن مان اسمیرنا خوانده می‌شد بازگشتند.

حقایقی درباره شهر آلاچاتی ازمیر 

اگر قدم زدن در خیابان‌های زیبا و سنگ‌فرش شده‌ یکی از علاقه‌مندی‌های شماست پیشنهاد می‌کنیم از شهر بندری آلاچاتی حتما بازدی کنید. آلاچاتی مملو از خانه‌های روستایی با نمای سنگی زیبایی است که منقش به رنگ‌های آبی فیروزه‌ای و صورتی بوده و هر بازدید کننده‌ای را به وجد می‌آورد.

  • آلاچاتی؛ محلی برای موج سواری
همان‌طور که می‌دانید ترکیه از سه طرف توسط آب احاطه شده است و در واقع نوعی شبه جزیره محسوب می‌شود و به همین سبب در ترکیه مناطق زیادی برای انجام ورزش‌های آبی که سرآمد آنها موج‌سواری است وجود دارد. با این حال، آلاچاتی Alaçatı در ازمیر شناخته شده‌ترین مکان موج‌سواری در ترکیه بوده به‌طوری‎‌که بزرگترین مسابقات موج‌سواری در سطوح بین‌المللی در آن برگزار می‌شود که از این نظر از جمله جاذبه های دیدنی در اطراف دنیزلی و ازمیر به شمار می‌رود.
از اواسط بهار تا اوایل پاییز بهترین زمان برای موج‌سواری است چرا که باد از سمت شمال به خوبی می‌وزد و دریا نسبتا کم عمق است.
موج سواری در آلاچاتی ترکیه
  • بهار و تابستان؛ بهترین زمان سفر به آلاچاتی
اکثر افرادی که قصد سفر به آلاچاتی را دارند فصول بهار و تابستان را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. دلایل زیادی برای انتخاب بهار و تابستان وجود دارد که از جمله مهم‌ترین این دلایل می‌توان به:
  • نزدیکی آلاچاتی به دریا و امکان استفاده از ورزش‌ها و تفریحات آبی نظیر موج‌سواری و کایاک سواری
  • زیبایی و طراوت آلاچاتی در فصل بهار و تابستان و مزین شدن شهر به گل‌های صورتی و ارغوانی
  • آب و هوای مدیترانه‌ای و گرم آلاچاتی در فصولِ گرمِ سال که امکان تفریحاتِ آبی و همچنین گشت‌و‌گذار در خیابان‌های شهر را فراهم می‌آورد. اما در فصول سرد بارش‌ها بیشتر، هوا سردتر و در نتیجه امکان تفریحات آبی و لذت بردن از فضای فرح‌بخش کوچه پس کوچه‌های آلاچاتی فراهم نخواهد بود.
آلاچاتی در فصل بهار و تابستان-1
آلاچاتی در فصل بهار و تابستان-2
آلاچاتی در فصل بهار و تابستان-3
آلاچاتی در فصل بهار و تابستان-4
  • آسیاب‌های بادی؛ نماد شهر آلاچاتی
آسیاب‌های بادی باستانیِ آلاچاتی از جمله نمادهای این شهر و در کنار ورزش‌ آبی موج‌سواری از جمله جاذبه های دیدنی آلاچاتی به شمار می‌روند. در سال 2007 میلادی سازمان گردشگری ترکیه تصمیم گرفت که آسیاب های بادی آلاچی را (که چشم‌انداز زیبایی به دریای اژه دارند) به صورت پارک و تفرجگاهی عمومی برای مردم بومی ترکیه و گردشگران تبدیل کند. در این پروژه بهترین معماران ترکیه استخدام شدند و در مدت زمان کوتاهی به بازسازی آسیاب‌های بادی باستانی آلاچی و محوطه سازی اطراف آن پرداختند.
فاز اول این پروژه که شامل یک تفرجگاه جدید، یک میدان شهری و چندین مغازه یا رستوران بود در سال 2009 تکمیل شد. فاز دوم این پروژه نیز که «پارک آسیاب‌های بادی» نام داشت و شامل نوسازی آسیاب‌ها و محوطه‌ی اطراف آنها بود در سال 2015 به بهره‌برداری رسید.
آسیاب‌های بادی آلاچاتی ترکیه-1
آسیاب‌های بادی آلاچاتی ترکیه-2
  • اقامتگاه‌های آلاچاتی؛ هتل‌ها و بوتیک هتل‌ها
در آلاچاتی با توجه به نیاز و بودجه شما طیف گسترده‌ای از اقامتگاه‌ها وجود دارد که در ادامه تعدادی از آنها را به شما معرفی می‌کنیم.
  • بوتیک هتل اینچیرلیِو آلاچاتیINCIRLIEV ALAÇATI
بوتیک هتل اینچیرلیِو آلاچاتی دارای 8 اتاق که نرخ آنها از شبی 80 یورو آغاز می‌شود و از ویژگی‌های مثبت آن می‌توان به نزدیک بودن آن به بازار محلی کالاچی و بندر برای قایق‌رانی و موج سواری اشاره کرد
بوتیک هتل اینچیرلیِو-1
بوتیک هتل اینچیرلیِو-2
بوتیک هتل اینچیرلیِو-3
  • هتل لوس دیزاین آلاچاتیLUCE DESIGN HOTEL
این هتل در قلب آلاکاتی Alacati واقع شده است شامل ده اتاق است که قیمت‌های آن از 99 یورو آغاز می‌شود. اگر قصد رفتن به سمت خیابان‌های اصلی و رستوران‌های آلاکاتی را داشته باشید تنها با چند دقیقه پیاده‌روی به این اماکن خواهید رسید. همچنین در رستوران این هتل محصولات محلی روستاهای مجاور مانند محصولات پخته شده، مربا و روغن زیتون سرو می‌شود.
هتل لوس دیزاین آلاکاتی-1
هتل لوس دیزاین آلاکاتی-2

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383