معرفی میدان اروپا در باتومی

میدان اروپا در باتومی

میدان اروپا در باتومی


آیا قصد سفر به باتومی را دارید و کسب اطلاعات درباره جاهای دیدنی و جاذبه های باتومی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های سفر شماست؟
در این مطلب به معرفی یکی از مناطق تفریحی – گردشگری و از جمله بهترین جاذبه های باتومی یعنی میدان اروپا در باتومی پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

تاریخچه میدان اروپا در باتومی


میدان اروپا در باتومی که در خیابان مِمِد آباشیدزه (Memed Abashidze (در آجارا، باتومی واقع شده است یکی از شگفت انگیزترین مناطق شهر باتومی برای استراحت و تفریح ​​است. این میدان که در میان مردم محلیِ باتومی به میدان عصر نیز معروف است در اواخر قرن نوزدهم تا ابتدای قرن بیستم ساخته شد.
به‌طور کلی میدان اروپا در باتومی، یکی از بهترین جاذبه های باتومی و حتی گرجستان است چرا که مملو از زیبایی، جاهای دیدنی، جاذبه های گردشگری، غذاخوری و رستوران و … است. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به مجسمه‌ای از مِدِآ (Medea) اشاره کرد، مِدِآ شاهزاده خانمی گرجی بود که به جیسون در پیدا کردن پشم زرین کمک و نهایتا با جیسون ازدواج کرد.
داستان مِدِآ، جیسون و جستجوی پشم زرین توسط آن‌ها از جمله زیباترین داستان‌های اساطیری گرجی است که شهرت جهانی پیدا کرده و حتی در مورد آن فیلم‌های بسیاری ساخته شده و نمایش‌های بسیاری به اجرا درآمده است.

در ابتدا اسم این میدان، میدان عصر بود اما پس از پیوستن جمهوری خودمختار آجارا (که شهر باتومی در این منطقه نیز قرار دارد) به مجمع مناطق اروپایی در سال 1997، نام این میدان از میدان عصر به میدان اروپا تغییر پیدا کرد که نشان دهنده سیاست‌های دولت گرجستان به سمت هر چه اروپایی شدن این منطقه بود.

جاذبه های میدان اروپا در باتومی


فواره‌ی بزرگ و بناهای زیبای قرون گذشته این نقطه از شهر باتومی را بسیار جذاب کرده است. هتل‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های بی‌شمار بسیاری در اطراف میدان اروپا قرار دارند که می‌توانید در آن‌ها استراحتی دلپذیر داشته باشید و لذیذترین غذاها را بچشید. همچنین می‌توانید از سیرک باتومی که در حوالی میدان اروپا در باتومی قرار دارد نیز دیدن کنید.
یکی از اصلی ترین و بهترین جاذبه های باتومی و جاذبه های میدان اروپا در باتومی، مجسمه شاهزاده خانم مدآ (ساخته شده توسط داویت خمالادزه، در سال 2007) است.

مِدِآ، دختر آئیتس پادشاه کلخیس بود، در این افسانه شخصی به نام جیسون به دستور پادشاه به سفری به ظاهر غیر ممکن فرستاده می‌شود تا پشم زرین را از کولخیس (گرجستان کنونی) به یونان ببرد. پادشاه کوخلیس که پشم زرین را پنهان کرده بود دستیابی به آن را مشروط به انجام وظایفی سخت می‌دانست.

مجسمه مِدِآ در میدان اروپا در باتومی 1
مجسمه مِدِآ در میدان اروپا در باتومی 2

جیسون تمامی این وظایف را با کمک مِدِآ، دختر آیتس که عاشق او شده بود به اتمام رساند و بعد از به دست آوردن پشم زرین این دو از کوخلیس گریختند و با هم ازدواج کردند.

این داستان در مورد پیوندهای گرجستان با فرهنگ اروپایی و نماد پیوند فرهنگی با تمدن های باستانی است و از همین رو در میدان اروپا در باتومی که به منظور گسترش فرهنگ اروپایی در گرجستان تغییر نام داد؛ قرار داده شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383