سوغات کاشان

هر سفر یک شروعی دارد و یک پایانی و چه خوب است اگر شروع و پایان این سفر با خوشی و شادی به پایان برسد، و چه بهتر اگر این شادی را با دیگران بخواهیم تقسیم کنیم و شریک خوشحالی خودمان کنیم.
این مهم با آورده و سوغاتی است که از شهر سفر کرده با خود به خانه می‌آورید . سوغات تحفه‌ای است که از باب احترام و دوست داشتن و همینطور صمیمیت برای اقوام و دوستان و آشنایان به همراه می‌آورید.
کاشان نیز در این مورد حرف‌ها برای گفتن دارد، انقد سوغاتی‌های خوشمزه در کاشان یافت می‌شود که انتخاب را برای شما سخت میکند.
حال اگر میخواهید بهترین سوغات کاشان را بشناسید و در انتخاب و خرید آنها تعلل نکنید با یگانه گشت و ادامه این مطلب همراه باشید.
  • 1
    عطر دل انگیز کاشان با گلاب
نه یک بار نه دو بار بلکه بیش از چندین بار به گوشتان مراسم گلابگیری کاشان خورده و میدانید که این مراسم جز آئین و رسوم بسیار قدیمی مردم کاشان است که تاکنون حفظ شده و حتی در برخی موارد صنعتی هم شده است.
گلاب یکی از بهترین سوغاتی‌هایی است که میتوانید برای دوستان و خانواده خود به ارمغان بیاورید. از گلاب استفاده‌های زیادی می‌شود، هم میتوانید آن را به عنوان خوشبو کننده استفاده کنید، هم در طبخ غذا از آن بهره ببرید و هم به عنوان نوشیدنی (گرم و سرد) گوارای وجودتان کنید.
در همه فصل‌های سال گلاب در کاشان یافت می‌شود اما اگر گلاب تازه میخواهید بهترین زمان آن از اردیبشهت ماه تا خرداد ماه می‌باشد، این تاریخ بهترین زمان برای بدست آوردن گلاب تازه کاشان می‌باشد.
مطلب مراسم گلابگیری کاشان رو از دست ندین!!!
  • 2
    عرقیات آرامبخش کاشان
کاشان به غیر از گلاب، عرقیات دیگری نیز دارد که به بهترین شکل تهیه شده و در دسترس مردم قرار گرفته. حال اگر قصد خرید برای خودتان را دارید میتوانید بسته به شرایط جسمانی خود بهترین عرق را انتخاب کرده و خریداری کنید.
از جمله عرقیاتی که میتوانید از کاشان تهیه کنید میتوان به عرق کاسنی، بیدمشک، بهارنارنج، نعنا و … اشاره کرد. عرقیات کاشان به عنوان یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین و آرامبخش‌ترین سوغات کاشان به شمار می‌رود.
  • 3
    گل محمدی و غنچه آن
یکی دیگر از بهترین سوغات کاشان، غنچه گل محمدی است که هم زیاد در کاشان مورد استفاده قرار میگیرید هم گردشگران ایرانی و خارجی که به کاشان سفر میکنند نمیتوانند از این سوغاتی دست بکشند.
از غنچه گل محمدی برای دو کار استفاده می‌شود؛
1- برای دمنوش‌ها و نوشیدنی‌های گرم
2- برای تزئین برخی دسرها و خوراکی‌ها مانند شله زرد، فرنی و ماست
  • 4
    باقلوای خوشمزه
اگر دقت کرده باشید باقلوا فقط مختص به کاشان نیست و بسیاری دیگر از شهر‌های ایران هستند که باقلوا تولید میکنند اما هر کدام از این باقلو‌اها طعم و رنگ مخصوص به خود را دارند و با هم تفاوت دارند.
باقلوای کاشان در دو شکل 50 درصدی و 70 درصدی تهیه می‌شود و بین آن را از بادام هندی، پسته،مغز گردو و فندق پر میکنند و آنقدر لذیذ و ترد  است که در دهانتان آب می‌شود. پس حتما در لیست خود باقلوا را لحاظ کنید.
  • 5
    کلوچه خاص و منحصر به فرد کاشانی
نگذارید میز پذیرایی شما خالی بماند و زمانی که به کاشان سفر کردید حتما از این کلوچه‌های مخصوص کاشی که از سبوس تهیه شده و بسیار ترد هم می‌باشد خریداری کنید.
کلوچه کاشانی با تمام کلوچه‌های دیگر مناطق ایران تفاوت میکند و شما کرم یا مایه‌ای درون آن پیدا نمیکنید و مانند یک بیسکوئیت بسیار شکننده و نرمی می‌باشد. یکی از خوشمزه‌ترین‌های کاشان به حساب میاد، یادتون نره بخریدش!
  • 6
    نان عباسعلی، نانی خوشمزه و مقوی
تا به حال نشده که کسی برای شما نان به عنوان سوغات بیاورد، اما این نان مانند دیگر نان‌ها نیست همانطور که نامش هم جالب و گیراست.
نان عباسعلی از زعفران، آرد، شکر، روغن، زردچوبه،شیر و زنجبیل تهیه می‌شود. نان عباسعلی بیشتر در دهه اول محرم پخته می‌شود اما اصولا در باقی روزهای سال نیز میتوانید از اندک نانوایی‌هایی که این نان را میپزند، تهیه‌اش کنید.
  • 7
    موجودی پر پشم به نام پشمک
آیا میدانستید که پشمک یکی از محبوبترین خوراکی‌های کاشانی‌ها به حساب می‌آید به طوری که پای ثابت بیشتر مهمانی‌هاست. پشمک را نیز به عنوان یکی از بهترین سوغات کاشان می‌شناسند و میتوانید در کنار چایی و به عنوان قند از آن استفاده کنید.
پشمک کاشان در رنگهای متفاوتی ارائه می‌شود و در کل همه آنها بسیار خوشمزه می‌باشند.
  • 8
    حاجی بادام کاشان
حاجی بادام هم جز سوغات کاشان به حساب می‌آید که خواهان زیادی دارد. به عنوان مثال در مهمانی‌ها زمانی که میخواهند برای شما چای سرو کنند حتما در کنار آن کاسه‌ای پر از حاجی بادام قرار میدهند.
کاشانی بیشتر از آن به عنوان قند استفاده میکنند تا چای خود را شیرین کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383