راهنمای سفر به فلورانس

یک زوج در سفر به فلورانس

راهنمای سفر به فلورانس


فلورانس مرکز ناحیه توسکانی است که با 382 هزار سکنه، پرجمعیت‌ترین شهر این ناحیه محسوب می‌شود. فلورانس که در قرن نوزدهم پایتخت ایتالیا بوده زادگاه هنرمند مشهور لئوناردو داوینچی است. از دیگر ویژگی‌های ممتاز این شهر سر منشاء بودن آن در جنبش فرهنگی رنسانس نه تنها در ایتالیا بلکه در سراسر اروپاست و شاید به همین دلیل باشد که به آن لقب «آتن سده های میانه» را داده‌اند. فلورانس از جمله شهرهایی است که با اصفهان پیمان خواهر خواندگی دارد.

نام این شهر در ابتدا فلوئنتیا (Fluentia) که به معنای «جریان آب» است، بود. این نام در واقع به دلیل موقعیت قرارگیری این شهر بین دو رودخانه به فلورانس داده شده است. بعدها نام فلوئنتیا تغییر کرد و به صورت فلورنتیا (Florentia) و سپس فیرنتزه بین مردم متداول شد. نام فلورانس که در فارسی رواج دارد شکل فرانسوی این نام است.

بهترین زمان سفر به فلورانس


وقتی کسی از ما درباره بهترین زمان برای سفر فلورانس می‌پرسد معمولا سوال آن‌ها را با سوال دیگری جواب می‌دهیم و می‌پرسیم: «بهترین زمان از چه منظری؟»
  • بهترین زمان سفر از نظر آب و هوا
  • بهترین زمان سفر از نظر هزینه
  • بهترین زمان سفر از نظر جشن‌های ملی و رویدادهای محلی و مذهبی و …
همانطور که مشاهده می‌کنید گزینه‌ها متعددند. اما گاه مسافران وقتی این سوال را از ما می‌پرسند منظورشان شرایط آب و هوایی است.
کلیسای جامع سانتا ماریا در فصول پرگردشگر فلورانس

کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره در فصول پرگردشگر سال

به طور کلی بیش از پنج میلیون نفر هر سال از فلورانس بازدید می‌کنند و این شهر در ماه‌های گردشگر پذیری چون ژوئن، جولای و آگوست یعنی زمانی که مسافران به صورت خانوادگی، به صورت دانشجویی برای سپری کردن تعطیلات تابستانی، در قالب تور و … به فلورانس  سفر می‌کنند شلوغ‌ترین زمان و گرم‌ترین آب و هوا را در طول سال دارد.
اگر خنک بودن آب و هوا برای شما مهم است پاییزِ فلورانس خنک، دلپذیر و عمدتا بارانی است. از نظر هزینه نیز مسافرت در زمستان را پیشنهاد می‌دهیم که علاوه بر کاهش هزینه‌ها خبری از ازدحام جمعیت و صف‌های طولانی برای خرید بلیت جاذبه‌‌های گردشگری، موزه‌ها و … نیست و با فراغ خاطر و آسودگی بیشتر می‌توانید از هر تعداد جاذبه که بخواهید (حتی بدون رزرو قبلی) دیدن کنید.

پیشنهاد می‌کنیم مطلب بهترین زمان سفر به فلورانس را مطالعه کنید.

جاذبه های گردشگری فلورانس


فلورانس نیز همانند سایر شهرهای ایتالیا مملو از موزه‌ها، کلیساهای متعدد با معماری باستانی، میدان‌هایی که مزین به مجسمه‌هایی از هنرمندان مشهور هستند، نقاشی‌هایی با سبک‌های مدرن و هنری ( دوره‌ آغاز کننده تفکرِ گذر از دوره سیاه قرون وسطی به دوران مدرن) است. بسیاری از جاذبه های گردشگری فلورانس در دوران موسوم به رنسانس (گذر از قرون وسطی) به وجود آمده و نقش مهمی را در این زمینه ایفا کرده‌اند.
از جمله جاذبه های گردشگری فلورانس که بسیار مشهور نیز هستند می‌توان به مجسمه مرمرین حضرت داوود که ساخته هنرمند و مجسمه ساز معروف ایتالیایی؛ میکل‌آنژ است اشاره کرد.
جاذبه های گردشگری فلورانس

جاذبه های گردشگری فلورانس

برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد جاهای دیدنی فلورانس مطلب بهترین جاذبه های گردشگری فلورانس را از دست ندهید.

مراکز خرید فلورانس


همانطور که می‌دانید کشور ایتالیا از جمله مهم‌ترین کشورها در زمینه صنعت کیف و کفش چرم در سراسر دنیاست. امکان ندارد به یکی از شهرهای ایتالیا سفر کنید و به دنبال خرید کیف و کفش چرم نباشید.
  • بازار سن لورنزو (San Lorenzo Market) از جمله بازارهای روباز و از بهترین مراکز خرید فلورانس است که علاوه بر ارائه انواع و اقسام محصولات چرمی برای تمامی سنین، محلی برای خرید سوغاتی و یادگاری است.
  • در کنار بازار سن لورنزو، بازار مرکاتو سنتراله قرار دارد که محصولات خوراکی و غذاهای محلی را به فروش می‌رساند.
  • برای خرید محصولات چرمی علاوه بر بازار سن لورنزو می‌توانید از بوتیک‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی که در مرکز تاریخی فلورانس قرار دارند نیز خرید کنید. محصولات چرمی که در این فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند متنوع‌تر بوده و طیف وسیعی از محصولات از کیف و کفش گرفته تا کمربند چرم و کت‌های چرمی را نیز ارائه می‌دهند.
    همچنین در بسیاری از روستاهای فلورانس (یعنی جایی در حاشیه شهر و به دور از زرق و برق و تجملات مراکز خرید لوکس فلورانس) کارگاه‌های سنتی تولید مصنوعات چرمی وجود دارد. این کارگاه‌ها را با بوی چرمی که از داخل آن‌ها به مشام می‌رسد می‌توان شناسایی کرد.
  • علاوه بر صنعت چرم، ایتالیا در زمینه تولید و صادرات جواهرات پرآوازه است. چنانچه علاقه‌مند هستید از این صنعت لوکس ایتالیایی خریدی داشته باشید حتما به پل پونته وکیو که مملو از گالری‌های طلا و جواهرات است سری بزنید.
  • همچنین می‌توانید از گالری‌های مطرح ویا دی کالزائولی (Via dei Calzaiuoli) یا ویا دی تورنابونی (Via de’ Tornabuoni) دیدن کنید.
  • و اگر به خرید عتیقه‌جات علاقه‌مند هستید می‌توانید سری به بازارهای پیازا دی چیومپی (Piazza dei Ciompi) و بازار معروف عتیقه‌جات در باغ‌های فورتِزا دی باسو (Fortezza da Basso) بزنید. در این بازارها عتیقه‌جات منحصر‌به‌فرد و تاریخی به فروش می‌رسانند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383