متفاوت‌ترین جاذبه های گردشگری پوکت

جاذبه های گردشگری پوکت 1

جاذبه های گردشگری پوکت


جزیره گرمسیری پوکت در تایلند، با نوع خاصی از درختان نخل گرمسیری یا تروپیکال پالم (Tropical palm)، شن‌های سفید پودری و دریای آبی نیلگون، فرصت لذت بردن از تعطیلاتی خارق‌العاده را برای شما به ارمغان می‌آورد. زیبایی‌ها و جاذبه های پوکت تنها به طبیعت منحصربه‌فرد و ساحل و دریای آن محدود نشده و این جزیره مملو از موزه‌ها، معابد و زیارتگاه‌ها و عمارت‌های تاریخی است.
پس بنابراین اگر قصد سفر به پوکت را داشته باشید مطمئنا بازدید از جاذبه های گردشگری پوکت یکی از اهداف اصلی سفر شما خواهد بود.
1

مجسمه بزرگ بودا

Big Buddha statue in Phuket


مجسمه بودای بزرگ پوکت از جمله معروف‌ترین و بهترین جاذبه های گردشگری پوکت و سومین مجسمه بلند تایلند بعد از مجسمه لوانگفو پای است. این مجسمه در حقیقت تمثیلی از گوتاما مؤسس بودیسم در حالت نشسته است. گوتاما معلمی وارسته و زاهد بود که عمده تعلیمات او شامل رهایی از رنج و جهل، تولد دوباره و … است.
 سبک هنری که در خلق این مجسمه به‌کار رفته بر اساس مفهوم ماراویجایا یا مارا ویچای است. سبک مارا ویچای سبکی در هنر تایلندی است که در آن بودا به حالت استراحت نشسته و یکی از دستان خود را روی زانوی خود به‌گونه‌ای قرار داده که گویی به زمین اشاره می‌کند. در واقع اشاره به زمین توسط بودا به آن معناست که بودا زمین را به شهادت می‌گیرد. لازم به ذکر است که در این سبک دست دیگر بودا در دامانش قرار گرفته است.
مجسمه بودای بزرگ 25 متر عرض و 45 متر ارتفاع دارد و در سال 2004 در حدود 30 میلیون بت هزینه ساخت آن شده است. متریال به کار رفته در ساخت این مجسمه عموما بتن بوده و لایه رویی آن را سنگ مرمر سفید خاصی به نام مرمر سفید برمه یا سنگ مرمر یشم دربرگرفته است.
مجسمه بزرگ و سفید بودا

مجسمه بودای بزرگ در پوکت

این مجسمه در بلندترین قسمت جزیره پوکت یعنی در ارتفاعات تپه ناکارد و بین کاتا و چالونگ واقع شده است.
برای طی این مسافت زیاد و بلند که حدود 6 کیلومتر است می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی در تایلند استفاده کنید. معمولاً تاکسی‌ها برای طی این مسافت مبالغ زیادی از مسافران طلب می‌کنند. شما می‌توانید با وسایل نقلیه ارزان‌قیمت‌تر مانند توک توک به این محل برسید یا حتی می توانید دوچرخه اجاره کنید اما انتهای مسیر را باید پیاده از پله‌های شیب‌دار به سمت بنای یادبود بالا بروید.
حدود یک ساعت زمان می‌برد که از مجسمه بودای بزرگ بازدید کنید. همان‌طور که گفته شد انتهای مسیر پله‌های طولانی و شیب‌داری وجود دارد که شاید ازاین‌جهت این مکان مناسب کودکان نباشد چون بچه‌ها را خسته و بی‌حوصله می‌کند. تفریحات مناسب کودکان در تایلند و مشخصا در پوکت به وفور دیده می‌شود. مانند امکانات تفریحی که اکثر مراکز خرید از جمله مراکز خرید پوکت مخصوص به کودکان دارند.
هنگام بالارفتن از پله‌ها مراقب حشرات موذی باشید. وقتی به بالای پله‌ها (که در دل طبیعت تعبیه شده‌اند) برسید چشم‌انداز زیبایی از کل شهر را خواهید همچنین به علت مرتفع بودن این ناحیه هوا بسیار دلپذیر بوده و نسیم‌های خنکی همواره در حال وزیدن خواهند بود.
از همه مهم‌تر آنکه ورودی به این مکان استثنایی و زیبا برای عموم بازدیدکنندگان (هم بازدیدکنندگان بومی و هم گردشگران) کاملاً رایگان بوده و همه‌روزه از ساعت 8 صبح تا 7 و نیم شب پذیرای بازدیدکنندگان هستند.

لوکیشن و اطلاعات ضروری مجسمه بودای بزرگ


  • نحوه رسیدن: شما می‌توانید به راحتی با تاکسی به محل بودای بزرگ برسید اما معمولا مسافران توک توک‌ را ترجیح می‌دهند. چرا که توک توک‌ها بیش‌تر از هر وسیله نقلیه‌ دیگری در مسیر رسیدن به مجسمه بودا تردد دارند. همچنین لازم است بدانید که بیشتر تورها شامل بازدید از بودای بزرگ نیز هستند.
  • بهترین زمان بازید از بودای بزرگ: تمام سال
  • هزینه: ورودی رایگان است اما از کمک‌های مالی استقبال می‌شود.
2

شهر قدیمی پوکت

Old Phuket Town


شهر قدیمی پوکت که نام دیگر آن شهر پوکت چین است از شناخته‌شده‌ترین جاهای دیدنی پوکت به شمار می‌رود. قدمت این شهر به زمانی باز می‌گردد که بازرگانان چینی باستان سبک معماری اروپایی را به پوکت وارد کردند و از این رو معماری ساختمان‌های این شهر شبیه معماری ساختمان‌های اروپایی است. هنگام قدم‌زدن در شهر قدیمی پوکت احساس می‌کنید که در یکی از شهرهای اروپایی در قرون گذشته وارد شده‌اید. بسیاری از فروشگاه‌های کوچک لباس و بستنی‌های دست‌ساز و کافه و رستوران‌های متنوع از سبک سنتی تا مدرن با منوهای متنوع غذایی در این شهر وجود دارد.
شهر قدیمی پوکت با دیوارهای صورتی
شهر قدیمی پوکت با معماری اروپایی

هرچند که این شهر قدیمی است اما بادقت زیادی بافت قدیمی آن حفظ شده است. البته تمام شهر بافتی قدیمی ندارد در حقیقت این شهر تقابل سنت و مدرنیته است.

لوکیشن و اطلاعات ضروری شهر قدیمی پوکت


نحوه رسیدن: می‌توانید با تاکسی یا توک توک بروید.

3

جزیره جیمز باند

James Bond Island


جزیره جیمزباند با نام محلی کائو پین کان (Khao Ping Kan) در 25 کیلومتری شمال شرقی جزیره پوکت و در خلیج فانگ نگا قرار دارد. این جزیرهٔ سنگ آهکی بدون شک از معروف‌ترین جاذبه های توریستی پوکت است.
قبل از ساخت فیلم «مردی با تفنگ طلایی» از سری فیلم‌های جیمزباند در سال 1974 با بازی راجر مور و کریستوفر لی تعداد کمی از مسافران درباره جزیره کائو پین کان (Khao Ping Kan) می‌دانستند. هرچند که فیلم با امتیاز رضایت‌مندی 45 درصدی در گیشه شکست خورد اما شهرت این جزیره به‌واسطه فیلمی که در آن ساخته شده همچنان حتی پس از این همه سال رو به افزایش بوده به‌طوری‌که جزیره را با نام جیمز باند می‌شناسند.
اکثر گردشگرانی که به پوکت می‌آیند این فیلم را ندیده‌اند اما بیشتر اتوبوس‌هایی که شما را از هتلتان به اسکله می‌برند این فیلم را داخل نمایشگرهای اتوبوس پلی می‌کنند تا مسافرانی که از علت این نام‌گذاری و فیلم مشهوری که در این جزیره فیلم‌برداری شده اطلاعی ندارند فیلم را دیده و از تاریخچه نام‌گذاری جیمزباند روی این جزیره مطلع شوند.
جزیره جیمز باند در پوکت

جزیره جیمز باند

از دیگر نام‌های این جزیره می‌توان به نام کو تاپو (Koh Tapu) نیز اشاره کرد. Koh در زبان تایلندی به معنای جزیره و Tapu به معنای میخ است. در واقع به علت دارابودن صخره‌های نوک‌تیز به جزیره این اسم را داده بودند.
قبل از فیلم جیمزباند جزیره کو تاپو (ko tapu) یا جیمزباند فعلی دورافتاده و ناشناس بود اما بعد از این فیلم به‌ عنوان یکی از مقاصد گردشگری به دنیا معرفی شد. اتفاق مشابهی نیز برای جزیره فی فی بعد از فیلم «ساحل» با بازی لئوناردو دی کاپریو و همچنین هتل لِبوآ (lebua) در بانکوک بعد از فیلم خماری 2 رخ داد و باعث شهرت هر چه بیش‌تر آن‌ها شد.
نحوه دسترسی به این جزیره از ساحل پاتونگ است. یعنی شما از ساحل پاتونگ سوار قایق می‌شوید و در حدود یک ساعت بعد به جزیره جیمزباند می‌رسید. اگر با تور پوکت به این جزیره بروید مدت‌زمان توقف در آن در حدود نیم ساعت تا نهایتاً یک ساعت خواهد بود. در این جزیره امکان فعالیت‌های آبی مانند جزایر دیگر فراهم نیست اما کایاک سواری و شنا در کناره‌های ساحلی آن بسیار پرطرف‌دار است.
جزیره جیمزباند شاید مانند سایر سواحل تایلند تجربهٔ هیجان‌انگیزی نباشد چرا که اکثر گردشگران این محیط را به دلیل جو ساکت و آرام و آب‌وهوای مناسب آن می‌پسندند.
نحوه رسیدن: تنها گزینه مناسب رفتن به ساحل جیمز باند در قالب تور پوکت است و خارج از تور نمی‌توانید به این ساحل بروید.
بهترین زمان رفتن به ساحل جیمز باند: در تمام طول سال
اگر تمایل دارید در قالب تور پوکت به این شهر استثنایی سفر کنید مشاوران ما در شرکت گردشگری یگانه گشت بهترین تورها با مناسب ترین قیمت ها به شما ارائه می دهند.
مشاوره در مورد انتخاب تور متناسب با بودجه و سلیقه شما به صورت کاملا رایگان و تخصصی صورت می‌گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383