آشنایی با ساحل کنیالتی

ساحل کنیالتی

آشنایی با ساحل کنیالتی

ساحل کنیالتی از بهترین مقاصد گردشگری در سفر به آنتالیا و یکی از بهترین سواحل آنتالیا به شمار می‌رود. از دیگر ساحل شناخته شده و مطرح آنتالیا می‌توان به ساحل لارا اشاره کرد.
 ساحل کنیالتی  در سواحل شرقی مدیترانه قرار گرفته و تا مرکز و نواحی غربی شهر آنتالیا گسترده شده است. این ساحل نسبت به ساحل لارا در فاصله نزدیکتری نسبت به مرکز شهر واقع شده است و از این نظر بسیار مناسب آن دسته افرادی است که در مرکز شهر اقامت دارند و از نظر وقت در مضیقه هستند.
اگر برای سفر خود به آنتالیا به کسب اطلاعات جزئی‌تری از سواحل آنتالیا نیازمندید شما را به خواندن مطلب بهترین سواحل آنتالیا که به کوشش مشاوران یگانه گشت تهیه و تنطیم شده است دعوت می‌کنیم.
ساحل کنیالتی
ساحل سنگریزه‌ای کنیالتی

[lwptoc]

ویژگی‌ های ساحل کنیالتی

در زیر اصلی‌ترین ویژگی‌های ساحل کنیالتی را لیست کرده‌ایم:

  • کنیالتی؛ ساحلی سنگریزه‌ای
همان‌طور که در پیش از این در مطلبی با عنوان «بهترین مناطق اقامتی آنتالیا» گفته بودیم بافت ساحل کنیالتی از جنس سنگریزه است که در قسمتهایی که به دریا منتهی می‌شود بسیار شیب‌دار بوده و از این نظر باید بسیار احتیاط کرد. اما همین ساحل سنگریزه‌ای که شاید در نگاه اول در مقایسه با سواحل شنی چندان مورد پسند نباشد؛ امکانات بی‌نظیری دارد. این امکانات شامل پارک‌های ساحلی و آبی نظیر آکواپارک و آکوالند، رستوران‌های مجهز با تراس‌های مشرف به دریا و مناظر طبیعی و منظره شگفت انگیزی از کوهای توروس و … می‌شود.
  • ساحل کنیالتی؛ ساحلی عمومی و اختصاصی
ساحل کنیالتی ساحلی بزرگ است که بیشتر قسمت‌های آن از سواحل عمومی تشکیل شده است. هر چند که این ساحل عمومی است اما از نظر بهداشتی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد به طوری که دوش‌ها و کابین‌های آن قابلیت تعویض دارند.
  • قسمت عمومی ساحل کنیالتی رایگان است!
استفاده از قسمت‌های عمومی ساحل کنیالتی که اتفاقا اکثر قسمت‌های این ساحل را نیز تشکیل می‌دهد کاملا رایگان است و به همین جهت ساحل کنیالتی را می‌توان گزینه‌ای بی‌نظیر برای آن دسته از افرادی است که قصد تفریح و استفاده از ساحل با بودجه کم را دارند.
ساحل کنیالتی از نمای بالا
  • باشگاه‌های ساحلیBeach Club
در این ساحل باشگاههای ساحلی یا Beach club های متنوعی با امکاناتی نظیر تخت‌های آفتاب‌گیر، سرو غذا و نوشیدنی وجود دارند ما باشگاه ساحلی روکسی بیچ که یکی از بهترین بیچ کلاب های این منطقه است را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
  • پارک ساحلی آنتالیا
پارک ساحلی کنیالتی یکی از بهترین جاذبه های دیدنی آنتالیا است که در مجاورت ساحل کنیالتی واقع شده، معماری این پارک که به تازگی در سال 2019 میلادی احداث شده به صورت یک بلوار مملو از کافه‌ها، رستوران‌ها و غرفه‌های فروش نوشیدنی است. بسیاری از کافه رستوران‌هایی چشم انداز زیبایی به سمت دریا و مناظر طبیعی ساحل کنیالتی دارند دارای تراس هستند که برای گذراندن عصرها به خصوص بعد از یک شنای سبک و یک حمام آفتاب لذت بخش بسیار توصیه می‌شود.

 

اگر تصور می‌کنید که تنها فعالیت‌های شما در ساحل کنیالتی محدود به شنا، حمام آفتاب و استفاده از خدمات پارک ساحلی است باید بگوییم که سخت در اشتباهید!
از جمله اقدامات و فعالیت‌های تفریحی که می‌توانید در ساحل کنیالتی داشته باشید می‌توانیم به ورزش‌های آبی، خرید کردن از مراکز خرید، استفاده از امکانات پارک آبی، بازدید از آکوواریوم آنتالیا و اجاره دوچرخه و اسکوتر اشاره کنیم.
  • ورزشهای آبی
اول از همه لازم است بدانید طیف وسیعی از فعالیت‌های آبی در ساحل کنیالتی وجود دارند که می‌توانند در لذت بخش شدن هر چه بیشتر سفر شما به آنتالیا به شما کمک کنند. از جمله این فعالیت‌های آبی می‌توان به پاراسیلینگ، غواصی و جت اسکی اشاره کرد. تمامی این فعالیت‌های آبی باعث ترشح آدرنالین در بدن شما می‌شود.
 بهترین مکان برای ورزش های آبی که ما به شما پیشنهاد می‌دهیم  Watersports Konaalti Beach Park پارک ساحلی کونالتی است. اما قبل از انجام هر گونه ورزش‌ آبی مطمئن شوید که بیمه مسافرتی شما چنین فعالیت هایی را پوشش می دهد.
  • خرید کردن
ساحل کنیالتی در مرکز آنتالیا واقع شده و همین امر باعث در درسترس بودن خرید و سایر تفریحات شده است. از جمله مراکز خریدی که در نزدیکی ساحل کنیالتی واقع شده است می‌توان به مرکز خرید میگروس که ارائه دهنده بهترین برندهای داخلی (ترکی) و بین‌المللی است اشاره کرد.
  • پارک آبی
پارک آبی آکوالند بدون شک از بهترین جاذبه های تفریحی – گردشگری در نزدیکی ساحل کنیالتی است که فضایی مناسب خانواده ها داشته و تنها به کودکان اختصاص ندارد.
لازم به ذکر است که از جمله خدمات رفاهی – تفریحی که علاوه بر سرسره های آبی و استخرها در این پارک آبی وجود دارد می‌توان به فودکورت ها که شامل غرفه‌های غذایی و غرفه ‌های نوشیدنی است اشاره کرد.
پارک آبی آکوالند
  • آکواریوم آنتالیا
دقیقا روبروی پارک آبی آکوالاند، آکواریوم آنتالیا قرار دارد. آکواریوم آنتالیا سازه‌ای بسیار پهناور است که در طول سال میزبان نمایشگاه‌های داخلی و بین ‌المللی زیادی است.
در آکواریوم آنتالیا به غیر سالن‌هایی که برای نمایش گونه‌های متفاوت ماهی‌ها وجود دارد کافه رستوران‌هایی برای خدمات‌دهی هر چه بیشتر به گردشگران وجود دارد. اگر به دنبال خوردن یک اسنک مختصر یا یک بستنی هستید در رستوران‌های آکواریوم آنتالیا می‌توانید همه نوع خوارکی پیدا کنید. جالب است بدانید که برندهای شناخته شده ای چون مک دونالد و مادو در آکواریوم آنتالیا شعبه دارند.
آکواریوم آنتالیا
  • اجاره دوچرخه و اسکوتر
از سایر تفریحاتی که می‌توان در ساحل کنیالتی تجربه کرد می‌توان به دوچرخه و اسکوتر سواری اشاره کرد. همان طور که پیش از این گفتیم پارکی ساحلی با مسیری بلوار مانند در ساحل کنیالتی احداث شده، این مسیر علاوه بر کافه و رستوران تعداد بسیار زیادی فروشگاه دارد که از طریق اجاره دوچرخه و اسکوتر کسب درآمد می‌کنند از بهترین این فروشگاه ها می‌توان به فروشگاه Mola Konsept Kahve & Bisiklet اشاره کرد که با مبلغ مناسب و منصفانه‌ای دوچرخه و اسکوتر اجاره می‌دهد.
  • چگونه به ساحل کنیالتی برویم؟
به دلیل قرارگیری ساحل کنیالتی در مرکز شهر آنتالیا دسترسی به آن بسیار ساده است به طوری که اگر در نزدیکی آنتالیا اقامت داشته باشید با 30 دقیقه پیاده‌روی و یا 5 دقیقه سوار بر تاکسی به ساحل کنیالتی خواهید رسید.
همچنین در صورت تمایل می‌توانید از تراموا استفاده کنید. اما در نهایت پیشنهاد ما به شما استفاده از تاکسی است چرا که راحت‌تر و در مدت زمان کمتری به شهر خواهید رسید.

بهترین هتل ها در منطقه کنیالتی

  • کرون پلازا آنتالیا
کراون پلازا آنتالیا هتلی 5 ستاره است که درست در ساحل کنیالتی واقع شده؛ سبک معماری که در ساخت این هتل به کار برده شده بسیار مجلل و مدرن است. از امکانات این هتل می‌توان به  3 رستوران و یک مرکز اسپا با سالن بدنسازی اشاره کرد. طراحی داخلی اتاق‌های این هتل بسیار مدرن و مجلل بوده و سوئیت های آن مجهز به جکوزی با چشم اندازی از ساحل دریا هستند.
هتل کروان پلازا در ساحل کنیالتی آنتالیا
  • هتل سو
هتل سو که در نزدیکی پارک ساحلی آنتالیا و آکوالند واقع شده سبک معماری مینیمالیستی با نمایی سفید رنگ دارد. امکانات رفاهی این مجموعه بسیار گسترده بوده و طیف وسیعی از خدمات از جمله یک استخر سرپوشیده، چندین استخر روباز و 6 رستوران را در بر می‌گیرد. استخر روباز دارای تخت هایی برای حمام آفتاب است. لازم است بدانید که هتل در فاصله‌ای 150 متری نسبت به ساحل واقع شده است.
از سایر امکانات تفریحی – رفاهی این هتل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • حمام ترکی و یک مرکز اسپا
  • سالن سونا
  • سالن بدنسازی
  • همسایگی با آکوالند با 12 سرسره آبی
  • هتل ریکسوس دان تاون Rixos Downtown
هتل ریکسوس دان تاون  Rixos Downtown از بهترین هتل‌ها در منطقه کنیالتی به شمار می‌رود. این هتل در باغ‌ها و فضای طبیعی پارک فرهنگ آتاتورک که مشرف به ساحل کنیالتی، دریای مدیترانه و کوه‌های توروس است، قرار دارد.
هتل ریکسوس آنتالیا
از امکانات این هتل می‌توان به 3 رستوران، استخری به سبک تالاب، سالن بدنسازی، مرکز اسپا، زمین تنیس و مجموعه‌ای از غرفه‌های نوشیدنی که کوکتل و تنقلات هم  سرو می کنند؛ اشاره کرد.
با اینکه این هتل مستقیماً در ساحل واقع نشده است اما تنها با چند دقیقه پیاده روی می‌توانید خود را به ساحل کنیالتی برسانید.
بیچ کلاب و سرویس اتوبوس رایگان در تابستان ها برای رفتن به تم پارک سرزمین افسانه ها از دیگر خدمات هتل ریکسوس است. لازم به ذکر است تمامی مسافرین هتل ریکسوس می‌توانند به صورت رایگان از امکانات سرزمین افسانه‌ها استفاده کنند.

بهترین رستوران‌های اطراف ساحل کنیالتی

در زیر چند مورد از بهترین رستوران‌های حوالی ساحل کنیالتی را معرفی کرده و به اختصار در مورد آنها توضیح می‌دهیم:

  • رستوران بیگ چف کنیالتیBigChefs Konyaalti
این رستوران به تازگی یعنی در سال 2020 افتتاح شده است. داستان از این قرار است که شعبه‌ای از این رستوران که در نزدیکی ساحل لارا قرار دارد بسیار پرطرفدار است از این رو شعبه دوم آن در دیگر ساحل مطرح آنتالیا یعنی کنیالتی در سال 2020 افتتاح شد.
رستوران بیگ چفز در ساحل کنیالتی
  • خانه استیک مای میتنگMy meating
اگر بعد از حمام آفتاب گرفتن و ورزش‌های آبی در ساحل کنیالتی به قدری خسته شده اید که به دنبال امتحان کردن غذایی تماما از گوشت گوسفند هستنید ما خانه استیک مای میتینگ را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این رستوران هر سه وعده غذایی را به مشتریان ارائه می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم برای صرف غذای خود در تراس آن که مشرف به ساحل کنیالتی و دریای مدیترانه است میز رزرو کنید.
از سایر خدمات و برنامه‌های این رستوران می‌توان به برگزاری رویدادهای سرگرم کننده و پخش موسیقی زنده اشاره کرد.
  • رستوران لاروکاLa Rocca
رستوران لاروکا از بهترین رستوران‎‌های حومه ساحل کنیالتیی است. این رستوران هم مانند رستوران مای میتینگ در پارک ساحلی کنیالتی واقع شده است. این رستوران طیف گسترده‌ای از غذاها، تنقلات و نوشیدنی‌ها را ارائه می دهد. از طراحی داخلی و چیدمان و … تا پرسنل آموزش دیده و خوش برخورد همگی از نقاط مثبت این رستوران به شمار می‌روند.
رستوران لاروکا
منوی گیاهی رستوران لاروکا در آنتالیا
ماهی در رستوران لاروکا در آنتالیا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383