بهترین مناطق آنتالیا

بهترین مناطق آنتالیا

آیا قصد سفر به آنتالیا را دارید و در پی جمع‌آوری اطلاعات در مورد بهترین مناطق آنتالیا برای رقم زدن سفری خاطره‌انگیز و لذت‌بخش هستید؟ آیا از اطلاعات جسته‌وگریخته و عموما پراکنده سردرگم شده و به دنبال اطلاعات جامع؛ طبقه‌بندی‌شده و مختصر هستید؟
در این مطلب که به کوشش مشاوران شرکت گردشگری یگانه گشت تهیه و تدوین شده است به جواب تمامی سؤالات خود درباره بهترین مناطق آنتالیا خواهید رسید.
اگر نیازمند اطلاعات جانبی دررابطه‌با سفر به آنتالیا هستید روی لینک سفر به آنتالیا کلیک کنید. توجه داشته باشید که مشاوران ما همه‌روزه در ساعات کاری آماده مشاوره‌های کاملاً رایگان و تخصصی در زمینه تورهای آنتالیا و سایر تورهای ترکیه ( تور استانبول ، ازمیر، کوش آداسی و …) هستند.
قایق‌های موتوری در بندر کالیچی
خیابان‌های منطقه کالیچی آنتالیا
کودکی در حال شن بازی در ساحل شنی آنتالیا
ساحل شنی در آنتالیا

[lwptoc]

اطلاعات کلی درباره شهر آنتالیا

اول‌ازهمه حتماً می‌دانید که آنتالیا شهری ساحلی است که به دریای مدیترانه اشراف دارد. این شهر به دلیل جاذبه‌های دیدنی خیره‌کننده، سواحل شنی نقره گون و قدمتی به گسترهٔ چندین هزار سال به مروارید مدیترانه مشهور است.
گرچه آنتالیا از توریستی‌ترین شهرهای منطقه اوراسیا محسوب می‌شود؛ اما بااین‌وجود دانستن بهترین مناطق آنتالیا جهت اقامت چندروزه برای توریست‌ها، حتی توریست‌هایی که سابقه سفر به آنتالیا را دارند همیشه چالش‌برانگیز و گیج‌کننده بوده است.

بدون هیچ معطلی به سراغ اصل مطلب می‌رویم

نکته‌ای که در مورد آنتالیا و سایر شهرهای ساحلی ترکیه نظیر کوش آداسی و مارماریس وجود دارد آن است که اکثر مسافرانی که عازم آنتالیا هستند به‌قصد اقامت 24 ساعته در هتل‌های آل و یوآل به این منطقه سفر می‌کنند.
هتل‌های آل و یو آل دسته‌ای از هتل‌ها هستند که از نظر تنوع خدماتی که به مشتریان ارائه می‌دهند در مقایسه با سایر هتل‌ها در نوع خود بسیار بی‌نظیر و منحصربه‌فرد هستند. وجود همین هتل‌های لوکس در بهترین مناطق آنتالیا باعث گردشگرپذیر شدن هر چه بیشتر آنتالیا شده است.
مهم‌ترین تفاوت هتل‌های آل یو آل با سایر هتل‌ها در تنوع خدماتی نظیر غذا، نوشیدنی و میان وعده و برنامه‌ها و خدمات تفریحی است به‌طوری‌که تمامی وعده‌های غذایی از جمله وعده‌های غذایی اصلی، میان وعده‌ها؛ نوشیدنی و دسرها بدون محدودیت حجمی با تنوع زیادی سرو می‌شوند؛ گاه دیده شده که از واژه رایگان در مورد خدمات هتل‌های آل و یوآل استفاده شده که به نظر درست نمی‌رسد چرا که تمامی مسافرین هنگام رزرو اتاق در این هتل‌ها؛ تمامی هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند.
خدمات هتل های ساحلی-3
خدمات هتل های ساحلی-1
در هتل‌های آل این غذاها، نوشیدنی‌ها و میان وعده‌ها تا نیمه‌شب (ساعت 12 شب) و در هتل‌های یو آل در تمامی شبانه‌روز با همان میزان هزینهٔ پرداخت شده هنگام رزرو هتل سرو می‌شوند.
اما اگر در هتل‌های آل بعد از نیمه‌شب نوشیدنی، غذا یا میان وعده سفارش دهید ملزم خواهید بود هزینه آن را جداگانه بپردازید. همچنین لازم به ذکر است در هتل‌های آل برخلاف هتل‌های یو آل بعضی از غذاها و نوشیدنی‌های لوکس‌تر مستلزم به پرداخت هزینه‌ای جداگانه علاوه بر هزینه رزرو اولیه هستند؛ اما در هتل‌های یوآل چنین محدودیتی وجود ندارد.

یگانه گشت کدام هتل‌ها در آنتالیا را به مسافران خود پیشنهاد می‌دهد؟

در واقع پاسخ به این سؤال از چند جنبه بسیار سخت و دشوار است. نخست آنکه در آنتالیا به علت تعدد بی‌شمار هتل‌های درجه یک؛ گلچین کردن هتل‌ها بسیار سخت است؛ اما اگر تا حدی جزئیات سفر شما را بدانیم می‌توانیم دقیق‌تر به سؤالات شما پاسخگو باشیم! این جزئیات شامل موارد زیر است:
برای مثال شما قصد اقامت در کدام منطقه از آنتالیا را دارید و تا چه میزان مایل به ‌صرف هزینه هستید؟

توریست‌پذیرترین مناطق آنتالیا! لارا، بِلِک، کِمِر و کُنیالیتی

دانستن اینکه کدام محله را انتخاب کنید به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد. اما پس از خواندن این راهنما، شما متخصص محل اقامت در آنتالیا خواهید بود!
  • 1
    منطقه کالیچی آنتالیا یا شهر قدیمی کالیچی
منطقه کالیچی آنتالیا که در گذشته به‌صورت مستقل یک شهر بوده و ازاین‌رو شهر قدیمی کالیچی نیز خوانده می‌شود. این شهر در زمان حکم‌فرمایی امپراتوران بیزانس و روم مرکز سیاسی – تجاری حکومت بوده و ازاین‌رو جمعیت بسیاری را در خود جای‌داده بوده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شهر قدیمی کالیچی یا منطقه کالیچی به مقاله‌ای که با همین نام به همت کارشناسان تیم یگانه در سایت قرار گرفته مراجعه فرمایید.
اگر از اصول شهرسازی در روزگاران گذشته خوانده و شنیده باشید حتماً می‌دانید که در گذشته به‌منظور محافظت از شهر دورتادور هر شهر دیواری سراسری که به دژ دفاعی مرسوم بوده احداث می‌کردند. شهر قدیمی کالیچی نیز از این قاعده مستثنا نبوده است. همان‌طور که پیش‌ازاین گفتیم کالیچی زمانی مرکز حکمرانی امپراتوران روم یا همان بیزانس بوده است؛ یعنی از لحاظ سیاسی موقعیت مهم و استراتژیکی داشته و به‌تبع مورد هجوم اقوام بیگانه قرار می‌گرفته …
یک زوج در منطقه کالیچی آنتالیا
برج ساعت آنتالیا-2
این دروازه در سده‌های اخیر نابود شد، اما کماکان آثار باقی‌مانده از آن نظیر دروازه هادریان که زمانی دروازه ورود به شهر قدیمی کالیچی بود؛ پای برجاست و از قضا از زیباترین جاذبه‌های دیدنی آنتالیا به شمار می‌رود.
در ورودی منطقه کالیچی برج ساعت که همانند دروازه هادریان تاریخچه‌ای غنی داشته و از اماکن باستانی و از مهم‌ترین ارکان توریستی شهر آنتالیا به شمار می‌رود.
  • 2
    منطقه بِلِک آنتالیا
در ابتدا لازم است گفته شود که بِلِک شهری توریستی و باز بهترین مناطق آنتالیا است که با تاکسی در حدود نیم ساعت از شهر آنتالیا فاصله دارد. بِلِک از جمله شهرهای توریستی در استان آنتالیاست که علاوه بر دارابودن بهترین هتل‌های آل و یو آل، خدمات تفریحی گسترده‌ای را به مسافران آنتالیا ارائه می‌دهد.
از جمله این خدمات می‌توان به سواحل شنی و نقره‌فام و زمین‌های گلف این منطقه اشاره کرد که همین هتل‌ها و خدمات بلک را به یکی از بهترین مناطق آنتالیا مبدل کرده است.
پیش‌تر در مطلب «سفر به آنتالیا» گفته بودیم که بلک میزبان مسابقات بین‌المللی گلف و همچنین تورنمنت‌های بین‌المللی تنیس نظیر مسابقات اُپن آنتالیا است و از همین رو امکانات ورزشی بی‌نظیری در جای‌جایِ بِلِک برای تفریح مسافران ورزش دوستی که عازم استان آنتالیا هستند وجود دارد.
از هتل‌های آل و یوآل شهر بلک نیز در صورت دارا بودن زمین‌های گلف و تنیس، این امکانات ورزشی را بدون دریافت هزینه اضافی در اختیار مسافرین خود قرار می‌دهند.
زمین های گلف در منطقه بلک

سوالات متداول درباره منطقه بلک در آنتالیا

سریع‌ترین راه برای رسیدن از آنتالیا به بلک چیست؟

سریع‌ترین راه برای رسیدن از آنتالیا به بلک تاکسی است که 32 دقیقه طول می‌کشد و 11 تا 13 دلار هزینه دارد.

آیا خط اتوبوس مستقیم بین آنتالیا و بلک وجود دارد؟
بله یک اتوبوس مستقیم از آنتالیا حرکت می‌کند و به بلک می‌رسد. سرویس‌ها هر چهار ساعت یکبار حرکت می‌کنند و هر روز کار می‌کنند. طی این مسافت تقریباً 38 دقیقه طول می‌کشد.
فاصله آنتالیا تا بلک چقدر است؟

فاصله آنتالیا تا بلک 32 کیلومتر است.

چگونه بدون ماشین از آنتالیا به بلک سفر کنیم؟
بهترین راه برای رسیدن از آنتالیا به بلک بدون استفاده از تاکسی، اتوبوس است که 38 دقیقه طول می‌کشد و 2 تا 3 دلار هزینه دارد. اتوبوس‌ها هر 4 ساعت یکبار حرکت می‌کنند.
از کجا سوار خطوط اتوبوس‌رانی از آنتالیا به بلک شوم؟
لازم است بدانید خدمات اتوبوس آنتالیا به بلک توسط شرکت اتوبوس‌رانی کمیل کوچ انجام می‌شود و اتوبوس‌ها از ایستگاه آنتالیا حرکت می‌کنند.
آیا در اطراف بِلِک هتل و اقامتگاه وجود دارد؟

بیش از 389 هتل در بلک موجود است. قیمت‌ها از 100  دلار در هر شب شروع می‌شود.

  • 3
    منطقه کُنیالتی آنتالیا
کنیالتی در زبان ترکی به معنای «خلیج زیر صخره‌ها» است و از جمله مناطق ساحلی و بهترین مناطق آنتالیا به شمار می‌رود. در مطلبی تحت عنوان بهترین سواحل آنتالیا به مقایسه سواحل کنیالتی با سایر سواحل آنتالیا نظیر ساحل لارا پرداخته‌ایم.
خلیجی که در این منطقه وجود دارد پایین‌تر از ارتفاعات صخره‌مانند آنتالیا واقع شده و به همین دلیل است که در زبان ترکی به خلیج زیر صخره‌ها شهرت دارد.
ساحل کنیالتی سنگریزه‌ای بوده و شنی نیست.
در اطراف منطقه کنیالتی نهرهای زیرزمینی زیادی وجود دارد که به دریا می‌ریزد از همین رو آب ساحل کنیالتی خنک‌تر از سایر سواحل آنتالیاست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383