اقامتگاه سنتی مهینستان راهب

اقامتگاه سنتی مهینستان راهب، استراحت در قلب تاریخ


انگار داستان خانه های تاریخی کاشان نباید تمام شود یعنی آنقدر این خانه‌ها هیجان‌انگیز و باشکوه هستند که حرف‌ها برای گفتن دارند و حالا حالاها علاقه دارند که راوی داستان تاریخ نانوشته کاشان باشند.
اینبار آمدیم سراغ یکی دیگر از خانه‌های دیدنی که تبدیل به اقامتگاه سنتی شده و توانسته خود را در دل مردم جا کند و اسمش را سر زبان‌ها بیندازد.
خانه راهب یا مهینستان راهب یا اقامتگاه سنتی مهینستان راهب، تمام این اسامی فقط یک معنی میدهند و آن هم خانه‌ای است تاریخی در دل کاشان …
اگر دلتان میخواهد که بیشتر درباره این خانه بدانید با یگانه گشت و ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مختصری درباره مهینستان راهب

مهینستان راهب خانه‌ای متعلق به دوران قاجار که متاسفانه شواهد و مدارکی دال بر اینکه بدانیم معمار آن که بوده و صاحب خانه را بشناسیم و نام آن را بدانیم موجود نیست.
اقامتگاه سنتی مهینستان راهب از نظر سازمان میراث به عنوان لوکسترین اقامتگاه سنتی ایران شناخته شده که این انتخاب به دو دلیل صورت گرفته، هم به دلیل گران بودن اتاق‌ها هم به دلیل زیبایی بی حد و اندازه آن.
مهینستان راهب در خیابان فاضل نراقی و محله درب باغ واقع شده که هم میتوانید با تاکسی هم با وسایل نقلیه عمومی به این مکان رسیده و بازدید خود را آغاز کنید.
اقامتگاه سنتی مهینستان راهب، لوکس ترین اقامتگاه سنتی ایران از نظر سازمان میراث فرهنگی شناخته شده است.

معماری اقامتگاه سنتی مهینستان راهب

مهینستان راهب مانند بقیه خانه‌های تاریخی کاشان دارای سه بخش اصلی می‌باشد، اندرونی، بیرونی شاه‌نشین و البته حیاط خدمه. بخش‌های کوچکتر هم در این خانه وجود دارد از جمله دو سرداب، هشتی و ورودی .
این خانه از سال 1389 بازسازیش آغاز شد توسط استاد بزرگ معماری و مرمت، استاد اکبر حلی. کارهای مرمت خانه راهب تقریبا 3 سال به طول انجامید تا سرانجام در سال 1392 بازسازی این خانه به پایان رسید. همان زمان خانه تبدیل به اقامتگاه شد و شروع کرد به پذیرش مسافر.
از آن زمان تا کنون افراد زیادی به این هتل رفتند و با روی خوش و خاطره‌ای خوب از در مهینستان راهب خارج شدند. اگر زمانی به این اقامتگاه رفتید حتما ایوان با شکوه با مقرنس‌کاری‌های زیبا را با دقت نکاه کنید و شکوه معماری را حس کنید.
مهینستان راهب دارای 16 اتاق لوکس با ظرفیت 41 نفر می‌باشد. همانطور که چندین بار کلمه لوکس را در مورد این خانه به کار بردیم نشان میدهد که اقامت در این خانه برای شما گران تمام می‌شود، نه تنها اتاق‌ها بلکه رستوران و کافه هتل نیز از منوی غذایی با قیمت بالا استافاده میکنند.
اما اگر در هزینه کرد مشکلی ندارید حتما به این اقامتگاه سری زده و حتی یک شب را در یکی از اتاق های آن اقامت کنید. مهینستان راهب در سال 1384 جز آثار ملی شده است. نکته دیگر اینکه این خانه از اواخر دوره قاجار تا اوایل پهلوی خانه شاه یلان بوده است.

آدرس و ساعات بازدید و قیمت ورودی اقامتگاه سنتی مهینستان راهب

آدرس و ساعات بازدید : این خانه در خیابان فاضل نراقی و محله درب باغ قرار دارد که میتوانید از ساعت 7:00 صبح تا 23:00 شب برای بازدید خود اقدام کنید.
هزینه ورودی : قیمت ورودی برای اتباع ایرانی و خارجی در سال 1401 معادل 20.000 تومن می‌باشد.
مدت زمان مورد نیاز برای بازدید : حداکثر زمانی که برای بازدید کل این خانه نیاز دارید 2 ساعت است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383