معرفی بهترین جاذبه های ابوظبی

توریستی در حال عکس گرفتن از یکی از جاذبه های ابوظبی

معرفی بهترین جاذبه های ابوظبی


اگر قصد سفر به ابوظبی؛ پایتخت امارات را دارید و پیدا کردن مناسب‌ترین و بهترین جاذبه‌های آن به یکی از دغدغه‌های شما مبدل شده است؟ نگران نباشید ما به شما مناسب‌ترین و بهترین جاذبه های ابوظبی را معرفی می‌کنیم.
این شهر ساحلی یکی از بهترین جاذبه های گردشگری برای آن دسته افرادی است که به دنبال تفریح در سواحل ماسه‌ای و نرم هستند بالتبع ابوظبی با ویژگی‌های طبیعی خود یکی از بهترین جاذبه ها برای اروپایی‌هاست که البته به واسطه مرز دریایی با ایران مورد استقبال هموطنان ایرانی نیز قرار می‌گیرد.

بهترین جاذبه های ابوظبی


از جمله بهترین جاذبه های ابوظبی می‌توان به مسجد جامع شیخ زاید و موزه لوور ابوظبی اشاره کرد. اما جاهای دیدنی ابوظبی تنها به موارد ذکر شده ختم نمی‌شود. شما می‌توانید در میان جنگل‌های حرا کایاک سواری کنید، می‌توانید سافاری در شن‌های ابوظبی را تجربه کنید و یا حتی از تم‌ پارک‌های مشهوری چون تم پارک دنیای فراری ابوظبی و یا تم پارک برادران وارنر دیدن کنید.
1

دنیای فراری

فراری ورلد ابوظبی (عربی: عالم فیراری أبوظبی) اولین پارک موضوعی با تم ماشین‌های فراری ساخت ایتالیاست. در این پارک موضوعی می‌توانید سوار انواع متفاوتی از ترن‌های هوایی شوید از جمله ترن هوایی فورمولا روسا که سریع‌ترین ترن هوایی دنیاست و همچنین ترن هوایی دایره مانند فلایینگ ایسس و … . همچنین قادر خواهید بود که سوار شدن بر فراری را به صورت مجازی به وسیله چالش اسکوردیا و یا به صورت واقعی تنها با پرداخت 859 درهم تجربه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله‌ای با نام تم پارک دنیای فراری ابوظبی مراجعه کنید.
تم پارک دنیای فراری از بهترین جاذبه های ابوظبی
فراری ورلد که بزرگترین تم پارک سرپوشیده در کل دنیا نیز محسوب می‌شود جوایز بسیاری را کسب کرده است از جمله جایزه‌هایی از سازمان‌ها و موسساتی چون:
  1. مِنالاک (Menalac)
  2. موسسه ورلد تراول ادواردز
  3. و همچنین تریپ ادوایزر (Tripadvisor)
ترن هوایی فورمولا روسا

 نشانی، لوکیشن و آدرس دنیای فراری ابوظبی


  • نشانی: امارات، ابوظبی، جزیره یاس، تم پارک دنیای فراری ابوظبی
  • ساعات کاری: از شنبه تا جمعه از ساعت 8 صبح تا 11 شب
  • شماره تماس: 511115 600 971+

     

2

مسجد شیخ زاید ابوظبی

مسجد شیخ زاید ابوظبی
مسجد شیخ زاید با راهنمایی و نظارت سلطان بن زاید آل نهیان ساخته شده است. معمار این مسجد که یوسف عبدالکی معمار مسجد بود از جاذبه های زیادی برای ساخت این مسجد الهام گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به مساجدی چون ابوالعباس المرسی در اسکندریه، مسجد بدشهای در لاهور پاکستان اشاره کرد. همچنین معماری ایرانی، مغولی و هندی-اسلامی در ساخت مسجد شیخ زاید مورد استفاده قرار گرفته است.
فرشی که در مصلی اصلی مسجد وجود دارد به اعتقاد بسیاری بزرگترین فرش بافته شده در دنیاست. جالب است بدانید این فرش توسط شرکت فرش ایران با طراحی هنرمند ایرانی «علی خلیقی» بافته شده است.
مساحت این فرش 5627 متر مربع (60570 فوت مربع) بوده که توسط حدود 1200 تا 1300 قالیباف بافته شده است . وزن آن نیز در حدود 35 تن برآورد شده که عمدتا از پشم (منشاء نیوزلند و ایران) بافته شده همچنین در حدود 2,268,000,000 گره درون فرش وجود دارد. بافت این فرش تقریباً دو سال طول کشید.
مسجد شیخ زاید ابوظبی 2
مسجد شیخ زاید ابوظبی 1

 نشانی و آدرس وبسایت مسجد شیخ زاید ابوظبی


  • نشانی:امارات متحده عربی – ابوظبی – خیابان پنجم – خیابان شیخ رشید بن سعید
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 10 شب
  • آدرس وبسایت: www.szgmc.gov.ae
3

موزه لوور ابوظبی

موزه لوور ابوظبی (عربی : اللوفر أبوظبي؛ فرانسوی: Louvre Abou Dabi) یک موزه هنری واقع در جزیره سعدیات در ابوظبی امارات متحده عربی است . این بنا بر اساس امضای توافق نامه‌ای بین امارات و فرانسه در مارس 2007 به آن اجازه می‌دهد تا از نام لوور تا سال 2037 استفاده کند. از این موزه به عنوان “بزرگترین پروژه فرهنگی فرانسه در خارج از کشور” یاد شده است.
موزه لوور ابوظبی
مساحت این موزه تقریباً 24000 متر مربع است و از این رو از بزرگترین موزه‌های خاورمیانه و از بهترین جاذبه های ابوظبی امارات به شمار می‌رود.
موزه لوور ابوظبی 1
موزه لوور ابوظبی 2
موزه لوور ابوظبی 3

لوکیشن، نشانی و آدرس موزه لوور ابوظبی


  • نشانی: امارات، ابوظبی، سادیات
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 6:30 بعد از ظهر
  • آدرس وبسایت: www.louvreabudhabi.ae
4

پارک آبی یاس ابوظبی

ترن هوایی_ آبی بندیت بمبر در پارک آبی یاس ابوظبی
پارک آبی یاس ابوظبی یکی از بهترین جاذبه های ابوظبی به شمار می‌رود. این پارک آبی که در 15 هکتار زمین در جزیره یاس ابوظبی واقع شده است در نوع خود در منطقه خاورمیانه بسیار پیش‌رو و بسیار منحصر به فرد است. در این پارک تفریحات آبی متنوعی از جمله سوار شدن بر تیوپ، ترن آبی – هوایی معلق بندیت بمبر و سقوط آزاد در حلقه لیوا و …

لوکیشن، نشانی و پارک آبی یاس ابوظبی


  • نشانی: امارات، ابوظبی، جزیره یاس
  • ساعات کاری: 10 صبح تا 6 بعد از ظهر
  • آدرس وبسایت: www.yaswaterworld.com
5

تم پارک برادران وارنر

تم پارک برادران وارنر (Warner Bros World Abu Dhabi) الهام گرفته شده از شرکت فیلمسازی امریکایی با همین نام و بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده جهان به شمار می‌رود. این تم پارک متعلق به شرکت میرال اَسِت مَنیجمنت Miral Asset Management)) بوده و با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد دلار ساخته شده است. 
جالب است بدانید که این تم پارک در جزیره‌ی یاس و در نزدیکی تم پارک دنیای فراری ابوظبی و پارک آبی یاس واقع شده است. این پارک شامل 29 وسیله تفریحی برای کودکان و بزرگسالان است.
تم پارک برادران وارنر ابوظبی 1
تم پارک برادران وارنر ابوظبی 2
در این پارک موضوعی از مهم‌ترین شخصیت‌های شرکت فیلمسازی برادران وارنر استفاده شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به شخصیت‌های مجموعه‌های لونی تون (Looney Tune)، دی سی کمیکس (DC Comics) , هانا باربِرا و … اشاره کرد که در واقع همین امر این تم پارک را به یکی از بهترین جاذبه های ابوظبی مبدل کرده است.
جالب است بدانید که این تم پارک در جزیره‌ی یاس و در نزدیکی تم پارک دنیای فراری ابوظبی و پارک آبی یاس واقع شده است. این پارک شامل 29 وسیله تفریحی برای کودکان و بزرگسالان است.

نشانی و لوکیشن و وبسایت تم پارک برادران وارنر


  • نشانی: امارات متحده عربی، ابوظبی
  • ساعات کاری: از 11 صبح تا 8 شب
  • آدرس وبسایت: www.wbworldabudhabi.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383